kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
وزارت بهداشت یمن خبر داد

تخریب کامل 178 بیمارستان و مرکز درمانی یمن در حملات وحشیانه جنگنده‌های آل سعود

سخنگوی وزارت بهداشت یمن با ارائه آماری جدید از تخریب ۱۱۵ مرکز درمانی و ۶۳ بیمارستان در نقاط مختلف یمن توسط جنگنده‌های سعودی خبر داد.

  حرمت ماه مبارک رمضان نیز مانع از  جنایات سعودی‌ها نشده است. آمار جدید نشان‌دهنده رشد جنایات عربستان در یمن است. به گزارش فارس«الاریانی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اعلام اینکه «۲۱ میلیون یمنی دچار سوء‌تغذیه هستند»، گفت: «یک و نیم میلیون نفر از این تعداد  کودک  هستند که ۵۰۰هزار تن از آنها نیز به کمک فوری احتیاج دارند.»
 بنا به گفته وی، «بمباران‌های عربستان موجب نابودی ۱۱۵ مرکز درمانی و ۶۳ بیمارستان در نقاط مختلف یمن شده است.»
در این مورد «ضیف‌الله الشامی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز با تکذیب سخن «اسماعیل ولد الشیخ» در مورد رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن، گفت: «ما هیچ اطلاعاتی از کمک‌هایی که به یمن رسیده یا خواهد رسید نداریم.»
وی ادامه داد: «به دلیل نبود بهداشت و پیشگیری مناسب بسیاری از بیماری‌های خطرناک در نقاط مختلف یمن منتشر شده و با کمبود دارو مواجه هستیم.»  این در حالی است که روزنامه  الرای الیوم اعلام کرد با شکست مذاکرات ژنو اوضاع در یمن وخیم‌تر نیز می‌شود.
از سوی دیگر حملات عربستان در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و بر اثر این حملات روز شنبه 15 تن از جمله پنج زن و دو کودک به شهادت رسیدند.
منابع محلی نیز اعلام کردند دست کم 17 تن از اعضای گروه انصارالله در استان مآرب در شرق یمن به شهادت رسیدند.
 یک منبع امنیتی یمنی  نیز اعلام کرد، جنگنده‌های سعودی منطقه «بنی‌معاذ» در «سحار» از توابع استان صعده را مورد هدف قرار دادند که در جریان آن دو زن به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شدند.
 در هفت نوبت بمباران منطقه «یسنم» در استان صعده نیز چهار عضو یک خانواده به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.  همچنین کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند شماری از عناصر القاعده را که در حال فرار از استان «مارب» بودند در جاده صنعا دستگیر کنند.
در همین حال انصارالله یمن در اولین بیانیه خود پس از شکست مذاکرات ژنو، ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر در مساجد صنعا تاکیدکرد: «ملت یمن هرگز تحت قیمومیت خارجی قرار نمی‌گیرد.»
در این بیانیه آمده است: «ما تاکید می‌کنیم که این انفجارها با هدف ایجاد آشوب و برانگیختن فتنه طائفه‌ای میان آحاد ملت یمن در راستای اجرای برنامه‌های آمریکایی و عربستانی است که ملت یمن و امنیت و ثبات آنها را هدف قرار داده‌اند.»
حملات سنگین موشکی
 ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اما در مقابل این تجاوزها بیکار نبودند. انقلابیون یمنی در واکنش به تجاوز سعودی‌ها، با بیش از 70 موشک مواضع ارتش سعودی را در منطقه جازان واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
 از سوی دیگر یک نظامی دیگر سعودی در حمله خمپاره‌ای و موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مرزهای عربستان کشته و پنج  نفر دیگر نیز زخمی شدند.