kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

چهار سوی پنج قاره

    ساخت شهرک‌های جدید
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم برای ساخت شهرکی جدید در حد فاصل میان شهرهای بیت‌لحم و الخلیل خبر داد.شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که نهادهای بین‌المللی و شخصیت‌های مختلف اقدام رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی را محکوم و از این رژیم خواسته‌اند دست از این توسعه‌طلبی بردارد. بی‌توجهی صهیونیست‌ها به این هشدارها باعث شده حتی بسیاری از دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا اقدام به تحریم کالاهای صهیونیستی ساخته شده در این شهرک‌ها کنند.
تکذیب ادعای سفیر سعودی
حزب‌الله لبنان ادعای سفیر سعودی مبنی بر اینکه «یکی از منابع نزدیک به حزب‌الله گفته که آمریکا از طریق نماینده جنبش امل به پیکره مقاومت نفوذ کرده» را به شدت تکذیب کرد.حزب‌الله اظهار داشت: اظهاراتی که از قول یک منبع مجهول نقل و به حزب‌الله منتسب می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد.
بمباران منطقه بقاع لبنان
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی کوه‌های «صغبین» در منطقه بقاع غربی لبنان را بمباران کردند.رژیم صهیونیستی بارها حریم هوایی لبنان را نقض و برخلاف قوانین و تعهدات بین‌المللی رفتار کرده است لیکن این بار منطقه بقاع غربی را بمباران کرد. هنوز از خسارات یا تلفات و حتی انگیزه رژیم صهیونیستی از این حمله جزئیاتی منتشر نشده است.
حمله به اتوبوس‌ مسافربری در افغانستان
بر اثر حمله تروریستی نیروهای طالبان به یک اتوبوس در استان هلمند افغانستان 14نفر کشته شدند.در این حمله تروریستی که با استفاده از یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه «بارزاک» انجام شد 5 نفر هم زخمی شدند.
آمریکا منافق است
عضو جمعیت «وفاق ملی دموکراتیک» بحرین، عربستان و دولت آمریکا را به رفتار «منافقانه» و حمایت از «جنایات رژیم آل خلیفه» متهم کرد.«عقیل موسوی» اظهار داشت: «ریاض و واشنگتن در قبال بحرین رفتار منافقانه نشان می‌دهند و روی جرایم بزرگی که آل خلیفه انجام می‌دهد سرپوش می‌گذارند.
رادارهای روسیه در اقیانوس منجمد شمالی
معاون فرمانده نیروهای دفاع هوایی و فضایی روسیه تاکید کرد که مسکو در حال نصب ایستگاه‌های راداری جدید در منطقه اقیانوس منجمد شمالی است. این اقدام تمایل روسیه برای دفاع از منافع خود در منطقه اقیانوس منجمد شمالی را نشان می‌دهد.