kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
معاون سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت شناور در کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت شناورهای تخصصی و مسافری در صنایع کشتی‌سازی داخل کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، «هادی حق‌شناس» ظهر یکشنبه در مراسم به آب‌اندازی نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ساخت ایران در مجتمع کشتی‌سازی فراساحل در بندرعباس گفت: نگاه استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی حمایت از صنایع کشتی‌سازی و ارائه سفارش ساخت در داخل کشور است و سال‌های اخیر 600 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان در قالب تسهیلات به متقاضیان ساخت شناور و حتی شرکت‌های کشتی‌ساز در کشور پرداخت شده است. وی عنوان کرد: شناور دریا پاک یک نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ساخت داخل به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که حدود 21 میلیون یورو هزینه ساخت این شناور بود.
حق‌شناس اظهار داشت: برای مقابله با آلودگی‌های نفتی و آمادگی در مقابل خطرات نفتی در خلیج ‌فارس و دریای عمان نیازمند دو شناور دیگر هستیم که به زودی سفارش آنها پس از تأمین اعتبار به مجتمع کشتی‌سازی فراساحل داده خواهد شد. وی عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری هزار میلیارد ریال نزد بانک‌های کشور سپرده‌گذاری انجام داده تا طبق قانون بتواند پنج برابر سپرده‌گذاری وام و تسهیلات دریافت کند. سازمان بنادر از این محل به تمامی متقاضیان ساخت شناور و حتی صنایع سازنده شناور تسهیلات با بهره صفر درصد پرداخت خواهد کرد. به گفته وی در سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات سازمان بنادر برای حمایت از صنایع کشتی‌سازی داخلی کشور به متقاضیان ساخت شناور و حتی صنایع سازنده شناور پرداخت شده است.