kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
علی لاریجانی:

سهم تحریم‌ها در اقتصاد ایران بین 20 تا 30 درصد است

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: سهم تحریم‌ها در اقتصاد ایران بین 20 تا 30 درصد بوده است.

ساری- خبرنگار کیهان:

علی لاریجانی در مراسم بیستمین یادواره 148 شهید منطقه دودانگه شهرستان ساری در روستای تلاوک این شهرستان درباره مسئله هسته‌ای کشورمان گفت: در مسئله هسته‌ای، دشمنان یک حرف ناحق می‌زنند و به ملت ایران ستم می‌کنند اولا ملت ایران این موضوع را قبول دارد که راهی که غرب در برابر مسائل هسته‌ای دنبال می‌کند یک راه زورگویی است.
رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما جایز نمی‌دانیم کسی به سمت سلاح‌های کشتار هسته‌ای برود» خاطرنشان کرد: باید به دشمنان عنوان شود با این فتوا دیگر چه دلیل دارد که این‌گونه زورگویی کنند، چون ما بالاتر از فتوای شرعی چیزی نداریم. وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از چند سال پیش گزارشی منتشر و اعلام کردند که از سال 2003 هیچ شاهدی مبنی بر اینکه ایران به سمت سلاح هسته‌ای رفته باشد را نداریم، این سؤال به وجود می‌آید، پس چرا باز هم ایران را تحریم کرده‌اید.
رئيس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این موضوع مصاف زورگویانه و ظالمانه است و غربی‌ها این را برای ایران درست کردند و شاهد هستیم که کشورهای غربی بر منطق زور تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند و اجازه فروش نفت را به ما نمی‌دهند وی با اشاره به اینکه با وجود درخواست مذاکره از سوی آمریکایی‌ها، آنها در بیرون عنوان کردند فشارها باعث شد ایران به پای مذاکره بیاید، ادامه داد: این مسئله نیز نشان می‌دهد که آنها از نگرانی مجبور به فرافکنی شدند. لاریجانی گفت: امروز آمریکایی‌ها حرف‌های جدیدی می‌زنند و تصور می‌کنند که ملت ایران به این مذاکره نیاز دارد، در حالی که باید عنوان شود این کارهای شما باعث می‌شود مذاکره متوقف شود، اگر به عهدتان پایبند نباشید، خودتان ضرر می‌کنید. وی با هشدار به طرف‌های آمریکایی، اظهار کرد: ملت ایران این دستاورد را به پوچی به دست نیاورده است، از تجربه ایران در طول هشت سال دفاع مقدس پند بگیرید و در این قضیه دغل‌کاری نکنید.
رئيس مجلس شورای اسلامی خطاب به غربی‌ها گفت: اگر تصور کنید که می‌توانید به ملت ایران فشار بیاورید این موضوع تصور باطل است و به زودی این امر برایتان روشن می‌شود و ما برای حق خودمان با همه امکانات وارد صحنه می‌شویم.
وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید تولید در بخش‌های مختلف رونق پیدا کند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شود و تولید و صادرات اصل شود. لاریجانی گفت: اگر این موضوع محقق شود جریان مذاکرات به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد و دولت نیز باید زمینه‌های کار را در کشور فراهم و کشور را برای گذر از تحریم‌های ظالمانه آماده کند. وی گفت: در مجلس قانونی برای تقسیط بدهی سرمایه‌گذاران وجود دارد که این قانون باید عملیاتی شود و ما مسئولان وظیفه داریم بخش دامداری، صنعت و کشاورزی را مورد حمایت قرار دهیم و قانون رفع موانع تولید را که مورد تصویب قرار گرفته است با جدیت پیگیری کنیم.