kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
وزیر صنعت و معدن:

صنایع نساجی و فرش ماشینی نوسازی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از نوسازی صنایع نساجی به ویژه کارخانجات فرش ماشینی کشور خبر داد و گفت که متاسفانه برخی با تبلیغات سوء صنایع نساجی کشور را به غلط زیانده عنوان می‌کنند، در حالی که هم‌اکنون برخی از این صنایع سالانه 40درصد سوددهی دارند.


به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده روز پنجشنبه در بازدید از دو واحد تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل در جمع مدیران صنایع این شهرستان ارزش افزوده را از مشکلات و دغدغه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنند.
وی افزود: برای برطرف کردن مشکلات صنایع فرش ماشینی از حساب صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنیم.
وی عمده مشکلات صنایع کشور را کمبود نقدینگی دانست و گفت: با اینکه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها در سال گذشته 50 درصد نسبت به سال 92 افزایش داشته اما باز با مشکلاتی مواجه هستیم.
نعمت‌زاده گفت: بانک‌های کشور توان پرداخت بیش از تسهیلات فعلی را ندارند و به همین دلیل باید منابع خارجی را هم به کمک بگیریم.
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید فرش ماشینی 1200 شانه مشهد اردهال روز پنجشنبه در کاشان رونمایی شد.
این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و زیربنای 10 هزار مترمربع با اشتغالزایی 116 نفر احداث شده است.
سرمایه‌گذاری ارزی این واحد تولیدی 19 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال از محل بخش خصوصی است و ظرفیت اسمی تولید آن سالانه 500 هزار مترمربع فرش ماشینی و 16 هزار تن انواع نخ را داراست.
همچنین با حضور نعمت‌زاده بهره‌برداری از بلوار حرم راوند کاشان با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
یک واحد تولیدی و صنعتی در حوزه نساجی، هم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کاشان به بهره‌برداری رسید.
شرکت تولیدی نرمینه بافت با ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و 500 هزار تخته پتو و پیش‌بینی اشتغال 200 نفر و با سرمایه‌گذاری ارزی هفت میلیون یورو و 259 میلیارد ریال، در زمینی به مساحت 23 هزار و 600 مترمربع از محل بخش خصوصی احداث شده است.
نعمت‌زاده در سفر به کاشان عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی کاشان را آغاز کرد. یک هزار و 344 هکتار زمین برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته است و 200هکتار از این مجموعه امسال راه‌اندازی می‌شود و ظرف دو سال آینده واحدهای صنعتی تولیدی در این منطقه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
نعمت‌زاده در این مراسم گفت: کاشان قابلیت ایجاد یک بارانداز برای کالاهای وارداتی و صادراتی را دارد.
وزیر صنعت و معدن همچنین در جمع مدیران شرکت سایپا کاشان گفت: 20 درصد از ارزش افزوده در بخش صنعت خودروسازی کشور است و اولویت این وزارتخانه توسعه صنعت خودروسازی است و عرضه بیشتر خودرو مانع از دلال‌بازی می‌شود. وی گفت: تولید خودرو در سال گذشته به 3 میلیون دستگاه رسید.
نعمت‌زاده بر ساخت خودروهای نسل جدید با دیدگاه توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: کارخانجات خودروسازی باید در مناطق کویری راه‌اندازی شوند.