kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

اخبار کوتاه


تاکید روحانی بر ضرورت روابط نزدیک ایران و روسیه
رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن روز ملی روسیه را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط کنونی منطقه و جهان همکاری‌های تهران - مسکو گسترش یابد.
مجلس اجازه نمی‌دهد
سیدمهدی هاشمی‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: مجلس هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هسته‌ای را نخواهد داد.
استیضاح وزیر آموزش و پرورش متوقف نمی‌شود
سید حسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به جریان‌سازی‌ها در مورد اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش امضای خود را پس نخواهند گرفت و روال کار به استیضاح ختم خواهد شد.
توصیه ولایتی به چین درباره مذاکرات
روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ» چاپ هنگ‌کنگ که مصاحبه اخیر خود با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان را منتشر کرد، به نقل از وی نوشت: چین در مذاکرات هسته‌ای ایران، روشی متعادل و میانه رو دارد اما اگر این نقش فعال‌تر شود، می‌توان شاهد نتایج بهتری در گفت‌وگوها بود.
طرح گسترش در منطقه پدافند هوایی شرق
به منظور افزایش آمادگی و ارزیابی کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق طرح ایجاد وضعیت اضطراری و گسترش در این منطقه پدافندی اجرا شد. در این طرح که با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) صورت گرفت، طرح احضار کارکنان و ایجاد وضعیت‌های اضطراری و مدیریت بحران انجام شد.
انتخاب ۲۱ نفر برای شورای مرکزی خانه احزاب
در مجمع عمومی خانه احزاب با پیشنهاد انتخاب ۲۱ نفر عضو شورای مرکزی به مدت ۳ سال موافقت شد. اعضای مجمع عمومی خانه احزاب در دومین نشست فوق‌العاده خود در راستای اصلاح ماده 15 اساسنامه خانه احزاب با پیشنهاد انتخاب 21 نفر عضو شورای مرکزی به مدت سه سال موافقت کردند.
انتخاب دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی
رئیس جمهور در حکمی بهزاد سلطانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را با حفظ سمت، به عنوان دبیر هیئت امنای این صندوق منصوب کرد.
چک سفید امضای مجلس برای دولت اعتبار نمی‌آورد
سید محمد غرضی وزیر اسبق نفت در گفت‌وگو با مهر  با بیان ‌اینکه چک سفید امضای مجلس برای دولت اعتبار نمی‌آورد،گفت: اینکه بگویند اگر مجلس مطابق میل دولت باشد دولت بهتر می‌‌تواند کشور را ادار‌ه‌کند، نظر ناپخته‌ای است.