kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

رقابت بیش از 800 هزار نفر در بزرگ‌ترین مسابقه علمی کشور

چهل‌وپنجمین ماراتن کنکورکه روز پنجشنبه با حضور بیش از 800 هزار داوطلب در 365 شهرستان، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی آغاز شده بود ، عصر دیروز پایان یافت.


کنکور امسال با سال‌های گذشته چند تفاوت داشت که یکی از آنها در فشردگی زمان بود به طوری که هر ساله آزمون سراسری در 3 روز برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل کاهش تعداد داوطلبان آزمون در دو روز پنجشنبه و جمعه برگزار شد. همچنین امسال به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان، کنکور ده روز زودتر از سال‌های گذشته برگزار شد.
به گزارش مهر،  دکتر ابراهیم خدایی  رئیس سازمان سنجش در این خصوص گفت: بر اساس آخرین آماری که دریافت کردیم بیش از ۹۰ درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کردند که با توجه به برگزاری آزمون در بعدازظهر امروز جمعه ۲۲ خردادماه، آمار نهایی غایبان در روزهای آینده مشخص می‌شود.
خدایی خاطرنشان کرد: گزارشی از مشکل یا مسئله‌ای از حوزه‌های امتحانی به ما ارائه نشده است و نهایت نظم در حوزه‌ها برقرار بوده است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه و آزمون زبان در بعد از ظهر جمعه پرونده فرآیند اجرایی کنکور بسته شد.
وی یادآور شد: کلید اولیه سئوالات روز یکشنبه ۲۴ خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.