kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
گزارش کیهان از تازه‌ترین جنایت تکفیری‌ها در سوریه

اول امان‌نامه دادند بعد همه را سر بریدند

تروریست‌های تکفیری النصره در تازه‌ترین جنایت خود 40 نفر از دروزی‌های ساکن ادلب را سر بریدند در حالی که سرکرده القاعده به آنها امان‌نامه داده بود.


سرویس خارجی-

دروزی‌های ساکن سوریه پس از جنایت اخیر تروریست‌های تکفیری، روزهای سختی را می‌گذرانند و در وحشت و نگرانی شدیدی به سر می‌برند چرا که تکفیری‌ها به‌رغم دادن امان‌نامه و تضمین اینکه با آنان کاری ندارند 40 نفر از آنان را سر بریدند. درگیری زمانی آغاز شد که عناصری از النصره به سر کردگی «التونسی» قصد داشتند منازل عده‌‌ای از ساکنان روستای «لوزه»  از توابع استان ادلب را مصادره کنند که با مقاومت اهالی مواجه شدند.
 تروریست‌ها با اهالی درگیر شدند و علاوه بر تخلیه منازل از جوانان این روستا خواستند به آنها بپیوندند و آموزش ببینند و سلاح‌های خود را تحویل عناصر مسلح النصره بدهند لیکن اهالی این درخواست را رد کرده و با تروریست‌ها درگیر شدند که در جریان این درگیری سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.
پس از اینکه تروریست‌ها نتوانستند روستا را به دست گیرند به دستور سرکرده خود 40 نفر از ساکنان روستا را به طور دسته‌ جمعی سر بریدند. برخی منابع خبری این تعداد را 20 نفر اعلام کردند. برخی گزارش‌ها نیز می‌نویسد، این عده به ضرب گلوله اعدام شده‌اند. این جنایت فجیع و غیرانسانی در حالی صورت گرفت که در هفته گذشته «ابو محمد الجولانی» سرکرده اصلی جبه النصره اعلام کرده بود که «ایمن الظواهری» رهبر القاعده به دروزی‌های ادلب امان‌نامه داده است و اقلیت‌های دروزی در امان هستند. مذهب دروزی‌ شاخه‌ای از فرقه اسماعیلیه است که نخستین بار در قاهره پایتخت مصر پایه‌گذاری شد.
سکونتگاه اصلی پیروان این فرقه در سوریه، لبنان، فلسطین و اردن است. دروزی‌ها در قرن 11 میلادی از اسماعیلیان منشعب شدند و خود را «موحد» یا «اهل توحید» می‌دانند.
دروزی‌های ساکن ادلب طی روزهای اخیر در معرض انواع آزارهای جبهه النصره قرار داشته‌اند و تروریست‌ها از آنان خواسته بودند که از عقاید خود دست بردارند یا اینکه کشته می‌شوند.
دروزی‌های ساکن «السویدا» حدود 500 هزار نفر هستند. به گفته منابع محلی دروزی‌های ساکن «جبل السماق»، «جبل الشیخ» و دیگر مناطق سوریه نگران تکرار جنایت النصره هستند.
دروزی‌های سوریه اعلام کرده‌‌اند که سلاح کافی ندارند و برای مقابله با جنایات تروریست‌ها از دولت سوریه تقاضای سلاح کرده‌اند.
«اشرف الجرمانی» از چهره‌های سرشناس دروزی‌ در منطقه «السویدا» در جنوب دمشق در این باره گفت: «مشکل ما نداشتن سلاح است و به همین دلیل است که تروریست‌ها علیه ما دست به جنایت می‌زنند اگر ما سلاح کافی داشتیم نمی‌گذاشتیم این جنایات صورت گیرد.»
واکنش‌ها
جنایت غیر انسانی جبهه النصره با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای «جنایت وحشیانه گروه تروریستی تکفیری النصره و قتل‌عام ‌دهها دروزی اعم از پیر و جوان، کودک، زن و مرد» را به شدت محکوم کرده است.
در بیانیه حزب‌الله آمده است: «آیا از این گروه‌های تروریستی منحرف و مرتبط با دشمنان امت انتظار رفتاری غیر از این رفتار می‌توان داشت؟»
حزب‌الله همچنین تاکید کرده که «دلسوزی اسرائیل برای دروزی‌ها فریبنده و همراه با نفاق است و این رژیم از تروریست‌ها در جنوب سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.»
برخی رسانه‌های اسرائیل گزارش‌هایی در مورد در خطر بودن دروزی‌های سوریه منتشر کردند و بر لزوم حمایت از آن سخن به میان می‌آورند!
کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این موضوع  می‌تواند دستاویزی برای دخالت نظامی اسرائیل در سوریه باشد؟! دروزی‌های سوریه در واکنش به این‌گونه اقدامات اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند به بهانه کمک، کسی از خارج وارد خاک این کشور شود.
واکنش عجیب ولید جنبلاط
«ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان که از مخالفان سرسخت حزب‌الله و حامیان آل سعود است، قتل‌عام و بریدن سر دروزی‌های سوریه را بی‌اهمیت! و بزرگنمایی رسانه‌ای خواند و به نوعی از گروه تروریستی جبهه النصره که مرتکب این جنایت هولناک شده است دفاع و حمایت کرد. ناظران معتقدند جنبلاط که از سرنوشت و آینده خود بسیار بیمناک است و همچنان به اعلام مواضع دوگانه و چندگانه ادامه می‌دهد به‌زعم باطل خود فکر می‌کند که اگر از گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره حمایت کند آنها با اوکاری نخواهند داشت!
از سوی دیگر چون خود را در تقابل با حزب‌الله، ضعیف و ناتوان می‌بیند با این روش می‌خواهد حمایت تروریست‌ها را به دست آورده و در مقابل حزب‌الله صف‌آرایی کند.
سخنان بشار اسد
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد، پایبندی ملت سوریه به اصولشان مهمترین دلیل ایستادگی آنهاست.
وی در دیدار با اعضای «مجمع مقدس کلیسای ارتدوکس سریانی در جهان» گفت: «حملات تروریستی که در منطقه ما صورت می‌گیرد بافت اجتماعی و فرهنگی منطقه و به‌طور کلی، سوریه را به‌طور خاصی هدف قرار داده است.
 وی افزود: «مهمترین عامل در مبارزه با این تفکر تروریستی که نژاد و مرز نمی‌شناسد، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی است که همه ادیان آسمانی خواستار آن شده‌اند.»
«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز با تاکید بر حل سیاسی بحران این کشور گفت: «ارتش سوریه می‌تواند نبرد با تروریست‌‌ها را به نفع خود یکسره کند.»
تلفات سنگین تروریست‌ها
نیروهای ارتش سوریه اما با همکاری نیروهای مردمی موفق شدند با دفع حمله تروریست‌های تکفیری به سمت فرودگاه «الثعله» در «السویدا» در جنوب سوریه بیش از 100 تروریست را به هلاکت برسانند.
المیادین گزارش داد تروریست‌های جبهه النصره در برخی از روستاهای حومه السویدا قرار دارند و دو کیلومتر از فرودگاه الثعله فاصله دارند اما فرودگاه همچنان تحت سیطره ارتش سوریه است.
عملیات ارتش در حومه حمص و لاذقیه نیز به کشته شدن ده‌ها تروریست منجر شد. همزمان با عملیات نیروی زمینی ارتش، جنگنده‌های سوری نیز مواضع تروریست‌ها در این مناطق را بمباران کردند که طی آن ده‌ها تروریست کشته شدند.
رسانه‌های لبنانی نیز از سیطره کامل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان بر ارتفاعات استراتژیک البلوکات در قلمون خبر دادند.