kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

گردهمایی چهار هزار جوان مسجدی

نخستین گردهمایی بزرگ چهار هزار نفری جوانان فعال مسجدی با عنوان یاران محراب، همزمان با روز جوان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.


حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در این گردهمایی تصریح کرد: من از منبرهایی که در آن خواب و رویا نقل می‌کنند، ناراحتم. ای جوان‌ها! از ائمه جماعاتتان بخواهید که نیمی از منبرشان را به تفسیر قرآن اختصاص دهند. خدا به پیغمبر(ص) می‌گوید «لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ»، یعنی وقتی می‌خواهی حرف بزنی از قرآن بگو!
وی ضمن توصیه به نماز اول وقت ابراز داشت: نکند وقت نماز چراغ اتاق بسیج روشن باشد! درست نیست که در مسجد باشیم و خود را مشغول کارهای بسیج و کانون کنیم و در نماز جماعت شرکت نکنیم، چون هیچ چیز نمی‌تواند جای نماز جماعت را بگیرد.
این معلم و مفسر قرآن کریم به ائمه جماعت توصیه کرد:کم حرف بزنید! بین دو نماز سخنرانی نکنید! چون اسلام به ما اجازه داده که نماز اول را به جماعت و نماز دوم را فرادی بخوانیم و از جمع جدا شویم، لذا نباید با سخنرانی مردم را معطل کنید. در این گردهمایی حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز از تهیه نقشه‌ای برای احیاء و تحول مساجد استان خبر داد و گفت: ‌این نقشه مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و متعهدیم که به لطف خدای متعال این نقشه محقق شود. در این نقشه قداست و اصالت مسجد و بنیه‌ مردمی آن حفظ می‌شود و از اداری‌کردن فضاهای مسجدی پرهیز می‌شود.
وی افزود:‌ در این نقشه خواسته‌های ولی امر که همان خواسته‌های امام عصر و اسلام است، مورد نظر قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در برنامه تحول مسجد، محوریت با امام جماعت است و توانمندسازی ائمه محترم جماعات را در دستور کار داریم.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، اصلاحات نظام مدیریتی مساجد، جوان‌سازی و به تعبیری متعادل‌سازی هیئت امنای مسجد در ارتباط بین نسلی، و لزوم تشکیل شورای فرهنگی جهت تصمیم‌گیری متحد در برنامه‌های جاری مسجد را از ابعاد دیگر این نقشه معرفی کرد.