kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال


آخرین شرایط تیم ملی از زبان رئیس فدراسیون فوتبال
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال گفت:باید بگویم در خصوص اجرای برنامه های تیم ملی از لحاظ منابع مالی مشکلی نداریم و در حال بررسی هستیم. با این حال برگزاری اردوی ترکیه هنوز 50-50 است ضمن اینکه در صورت برگزاری در این اردو دیدار دوستانه نخواهیم داشت. البته قبل از دیدار با ترکمنستان در دیداری دوستانه به مصاف ازبکستان می‌رویم ضمن اینکه با ژاپن نیز در تهران یا عمان بازی خواهیم کرد.
درخواست برای خروج پرسپولیس و استقلال از بلاتکلیفی
مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقاد دارد بعد از اینکه دو باشگاه در مزایده چهارم مالکشان معرفی نشد، دیگر این ماجرا متوقف خواهد شد. بهرام افشارزاده در این باره می‌گوید: من بعید می‌ دانم که دیگر مزایده پنجمی در کار باشد. باید وزارت ورزش و البته سازمان خصوصی سازی راه جدیدی برای اداره دو باشگاه پیدا کند. طبیعتا در این 4 دور مشخص شد که خصوصی شدن دو باشگاه راه عملی ندارد و باید به دنبال راه جدید بود تا دو باشگاه از بلاتکلیفی دربیایند.
فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون آسیا شکایت کند
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تداوم رفتار بد عربستانی‌ها در فرودگاه‌ ریاض با استقلال و پرسپولیس را نیازمند پیگیری بیشتر دانست. مقداد نجف نژاد با بیان این‌که متأسفانه اولین‌بار نیست که عربستان ورزشکاران ایرانی را به بهانه‌های وافی در فرودگاه معطل می‌کند، گفت: قبلا هم فرودگاه ریاض چنین برخوردی با تیم استقلال داشت و این موضوع درباره پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود به همین دلیل، فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تقاضا کرده بود نماینده‌ای در فرودگاه داشته باشد. رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به این‌که دراین مورد فدراسیون فوتبال ایران باید وارد عمل شود  گفت: البته فدراسیون از AFC تقاضای حضور نماینده کرد که این اتفاق افتاد ولی در صورت وجود دوباره مشکلات باید این بار شکایت کند.
منصوریان: برای جنگ روانی عربستانی‌ها آماده‌ایم
علیرضا منصوریان درباره شرایط سفر زردپوشان به عربستان برای دیدار روز چهارشنبه مقابل الاهلی اظهار داشت: ما مبنا را بر این گذاشته‌ایم که در فرودگاه جده برای ورود معطل می‌شویم. به بچه‌ها گفته‌ام که در این شرایط فقط صبر و حوصله داشته باشند و وارد جنگ روانی احتمالی تیم الاهلی نشوند. شاید ما 5 ساعت آنجا معطل شویم، در این شرایط بهترین کار صبر و حوصله است. وی اضافه کرد: هدف ما در این بازی ابتدا گل نخوردن است، چون می‌دانیم با حفظ نتیجه بازی رفت صعود خواهیم کرد. حریف با این شرایط رو به حمله خواهد آورد و این بهترین فرصت برای ما است تا از حربه خودمان یعنی ضدحمله استفاده کنیم.
موافقت با برگزاری دیدار افغانستان و سوریه در مشهد
با توجه به موافقت فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری دیدارهای تیم ملی افغانستان در ایران، به همین منظور دیدار تیم ملی افغانستان مقابل سوریه ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۷ خردادماه در ورزشگاه ثامن شهر مشهد برگزار خواهد شد. بر همین اساس نشست هماهنگی این دیدار صبح روز دوشنبه با حضور رئیس و دبیرکل فدراسیون، نماینده استان خراسان رضوی و اعضای برگزاری مسابقات در دفتر دبیرکل فدراسیون برگزار شد.
بررسی تعلیق فدراسیون رژیم صهیونیستی
دبیرکل فیفا برنامه‌های شصت و پنجمین کنگره فیفا را درحالی اعلام کرد که در این نشست علاوه بر برگزاری انتخاب رئیس جدید، پیشنهاد فدراسیون فلسطین برای تعلیق فدراسیون رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنگره فیفا که روز جمعه برگزار می شود، بحث در خصوص طرح های مطرح شده از سوی اعضا و کمیته اجرایی است که در این کنگره پیشنهاد فدراسیون فوتبال فلسطین برای تعلیق فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ادامه نایب رئیس و اعضای کمیته اجرایی انتخاب شده و انتخابات ریاست فیفا برگزار می‌شود.
گزارش تخلف فدراسیون ترکیه به فیفا
اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در خصوص رأیی که برای موتومبا بازیکن خارجی راه‌آهن صادر کردند، اظهار داشت: فدراسیون ترکیه تخلفاتی انجام داده است و ما هم در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و این تخلفات را به فیفا ارسال می‌کنیم. من یک سوالی دارم اینکه راه‌آهن از کجا می‌توانست متوجه شود که ITC این بازیکن جعلی است. پیکان بازیکن خارجی دارد و حالا اگر ITC او اشکالی داشته باشد این باشگاه از کجا می‌خواهد متوجه شود. حسن‌زاده در مورد اینکه نتیجه تیم‌هایی که مقابل راه‌آهن بازی کرد‌ه‌اند و موتومبا در این زمینه تأثیرگذار بوده چه می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که رخ داده از اختیارات فدراسیون فوتبال ایران خارج است و سپاهان و تراکتور و همه تیم‌هایی که در این زمینه با راه‌آهن بازی کردند حق دارند اما چون باشگاه مقصر نبوده نتیجه عوض نمی‌شود.