kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

ایهود اولمرت به اتهام فساد مالی به 8 ماه زندان محکوم شد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به جرم فساد مالی و دریافت رشوه از یک بازرگان یهودی آمریکایی به 8 ماه زندان محکوم شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت: «ایهود اولمرت» به اتهام فساد مالی به 8 ماه زندان و پرداخت 150 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیشتر به دلیل دخالتش در برنامه رشوه در پرونده خانه‌سازی قدس به شش سال زندان محکوم شده بود.
یک دادگاه رژیم صهیونیستی در ماه مارس (فروردین) اولمرت را به دلیل دریافت رشوه از «تالانسکی» مجرم شناخت.
دادگاه رژیم صهیونیستی در سال 2012 ایهود اولمرت را از اتهام کلاهبرداری برای دستیابی به ده‌ها هزار دلار جهت هزینه سفرهای هوایی خود و خانواده‌اش تبرئه کرد و همچنین وی از اتهام دریافت رشوه از تالانسکی بازرگانی یهودی آمریکایی نیز تبرئه شد اما ماه مارس 2015 در دادگاهی دیگر مجرم شناخته شد.
این دادگاه همچنین اولمرت را به دخالت غیرقانونی در تصمیمات مرکز سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت صنایع و بازرگانی به نفع تعدادی از بازرگانان نزدیک به وی محکوم کرد.
در طول نخست‌وزیری اولمرت (از سال 2006 تا 2009) رژیم صهیونیستی به لبنان حمله و جنگ 33 روزه با حزب‌الله را به راه انداخت که طی آن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه کشته شدند. همچنین جنگ 22 روزه این رژیم علیه فلسطینیان ساکن غزه از دیگر جنایات رژیم صهیونیستی است که به رهبری اولمرت صورت گرفت.
پس از اولمرت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی به جای وی انتخاب شد که در اعمال جنایت علیه فلسطینی‌ها بر اولمرت پیشی گرفته است.
عملیات شهادت‌طلبانه
منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روز یکشنبه دو صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان فلسطینی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری قدس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت، یک جوان فلسطینی ساکن شهر قدس با چاقو به دو صهیونیست حمله کرد که بر اثر آن دو صهیونیست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
این عملیات شهادت‌طلبانه در حالی صورت گرفت که روزنامه صهیونیستی معاریو در خبری نوشت که سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال افزایش عملیات شهادت‌طلبانه در اراضی اشغالی به شدت نگران است.
از سوی دیگر ده‌ها صهیونیست افراطی با ورود به محوطه مسجدالاقصی به حریم این مکان مقدس اهانت کردند.
نمازگزاران حاضر در مسجد پس از ورود صهیونیست‌ها شعار الله‌اکبر سردادند و از آنها خواستند هر چه سریع‌تر این مکان مقدس را ترک کنند. صهیونیست‌ها هم برای تحریک فلسطینی‌ها در محوطه این مسجد اقدام به اجرای مراسم مذهبی کردند!
سایر رویدادها
* رژیم صهیونیستی به بهانه تعطیلات صهیونیست‌ها گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را بست.
* جنبش حماس، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان را مسئول اوضاع بد اقتصادی نوار غزه و افزایش نرخ فقر و بیکاری در این منطقه دانست.
* موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به عنوان مسئول روابط خارجی این جنبش تعیین شد.
* دولت دانمارک قرارداد خرید تجهیزات نظامی از یک شرکت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.