kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
آتش فتنه دامن فتنه‌گر را گرفت

دبکا فایل: کاروان داعش به سمت اردن حرکت کرد

یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد کاروان داعش به سمت مرزهای اردن در حرکت است و قصد دارد گذرگاه‌های مرزی اردن و سوریه را کنترل کند.


به گزارش فارس، پایگاه خبری «دبکا فایل» مدعی شد روز یکشنبه ستونی از خودروهای نظامی گروه تروریستی داعش از سوریه به سوی مرزهای اردن به راه افتاده‌اند و قصد دارند نیروهای خود را در مرز اردن مستقر کنند تا کنترل مناطق مرزی این کشور را به دست گیرند.
به گفته این پایگاه صهیونیستی داعش تلاش می‌کند تا مسافت 250 کیلومتری بین تدمر و مرز اردن را به تصرف درآورد.
دبکا با بیان اینکه «آمریکا بیش از 7000 نیروی نظامی مستقر در اردن دارد» اعلام کرد: «ورود داعش به اردن علاوه بر اینکه ممکن است هسته‌های مخفی طرفدار داعش را در این کشور فعال کند، می‌تواند تهدیدی برای آمریکا و متحدانش در منطقه به شمار رود.»
حرکت تروریست‌های داعش به سوی مرزهای اردن در حالی صورت می‌گیرد که کشور اردن یکی از کشورهای فعال و حامی تروریست‌ها است و تروریست‌های داعش در این کشور آموزش‌دیده و به سوریه اعزام می‌شوند. عربستان و قطر نیز از حامیان اصلی تکفیری‌ها هستند.
هنوز مقامات اردنی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.
از سوی دیگر روزنامه الاتحاد امارات روز گذشته نوشت، وزارت کشور عربستان یک گروه وابسته به داعش را شناسایی و دستگیر کرده که قصد داشته این کشور را به پنج منطقه عملیاتی تقسیم کند.
به گفته «منصور ترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان راهبرد داعش این است که عربستان را به پنج منطقه عملیاتی تقسیم کند تا راحت‌تر و بهتر بتواند عناصر خود را جابه‌جا کرده و عملیاتش را اجرایی کند.
نگرانی مقامات سعودی نسبت به حضور داعش در خاک خود در حالی صورت می‌گیرد که آل سعود یکی از تامین‌کنندگان اصلی سلاح و پول برای تروریست‌های تکفیری داعش است.
 پیش از این بسیاری از کارشناسان به ریاض و دیگر حامیان تکفیری‌ها نسبت به پیامدهای حمایتی‌شان از این تروریست‌ها هشدار داده بودند اما این کشورها که در توهم براندازی بشار اسد به سر می‌بردند، به این هشدارها توجه نکردند.
در همین رابطه خبر می‌رسد ارتش سوریه و نیروهای مردمی در بازرسی از مقرهای داعش در منطقه حسکه پرچم‌های عربستان سعودی و کارت‌های شناسایی از پرسنل سعودی را کشف و ضبط کردند! به نظر می‌رسد با وجود کمانه کردن فتنه داعش به سمت فتنه‌گران، آنها هنوز هم دست از حمایت از این تکفیری‌های وحشی برنداشته‌اند.