kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

اخبار کوتاه

هیچ دانش‌آموز افغانستانی نباید از تحصیل باز بماند
به گزارش تسنیم،رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارند باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند. پیش از این، «خلیل اله بابالو» رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیچ دانش آموز افغانی از تحصیل بازنماند» آمار ثبت نام از دانش‌آموزان افغانی در مدارس ایرانی بیش از 10 درصد افزایش داشته و همچنان اجرا می‌شود.
احضار وزیر راه درخصوص نابسامانی‌های «مسکن مهر»
«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی پیرامون نابسامانی‌های «مسکن مهر» به مجلس فراخوانده شده است و موضوع آن چرایی نیمه تعطیل بودن و کندی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور علیرغم وعده‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی است.
نیازمند باز طراحی جدید در مذاکرات هستیم
«محمدنبی حبیبی» دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: اگر دشمن عزت، عظمت و هیبت ملت ایران را نادیده می‌خواهد بگیرد باید عطای مذاکره را به لقای آن بخشید و مردانه با آن وداع کرد. آنها تا کنون امتیازات زیادی گرفته‌اند بدون آنکه امتیازی بدهند و اندکی بر فشارها و تحریم‌ها عقب‌نشینی کنند. ما نیاز داریم یک باز طراحی جدید در مذاکرات داشته باشیم.
شبکه‌های اجتماعی بایکوت نامه رهبر انقلاب را شکستند
حجت‌الاسلام قمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان انقلابی و دوستداران انقلاب اسلامی در دنیا با مشاهده بایکوت شدید نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، از طریق شبکه‌های اجتماعی فضای بایکوت را شکسته و این نامه را به مخاطبان رساندند.
ورود وزیر ایالتی و مرزی پاکستان به ایران
«عبدالقادر بلوچ» وزیر امور ایالتی و مرزی جمهوری اسلامی پاکستان دیروز(یکشنبه) در راس هیئتی به منظور شرکت در چهارمین نشست کمیته چهارجانبه راهبردی پناهندگان افغانستانی وارد ایران شد.
ملاقات با رحمانی‌فضلی وزیر کشور و شرکت در چهارمین نشست کمیته چهارجانبه راهبردی پناهندگان افغانستانی با حضور ایران، افغانستان، پاکستان و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از برنامه‌های سفر وزیر امور ایالتی و مرزی جمهوری اسلامی پاکستان به ایران است.
لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و پرتغال تقدیم مجلس شد
«حسن روحانی» رئیس جمهوری، لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی» را که به تصویب هیئت وزیران رسیده برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
اعلام آسمان ایران به‌عنوان امن‌ترین آسمان منطقه
امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: به یاری خداوند در سال 93 قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اقدامات بسیار تأثیرگذاری به انجام رساند که بازتاب جهانی داشت و نشاندن هواپیمای «ایساف» در «بندر عباس»، اعلام اینکه آسمان کشور امن‌ترین آسمان در بین کشور‌های منطقه است و افزایش پرواز‌های کشور از 400 فروند به بیش از هزار فروند از جمله این افتخارات بوده است.