kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
افشای سودجویی‌های میلیاردی از بیماران ام.اس

پشت پرده مدعیان دروغین طب سنتی

نایب رئیس انجمن «MS» ایران با انتقاد از روش‌های زالو و زنبور درمانی برای درمان بیماران «MS» نسبت به برخی سودجویی‌های میلیادری در این خصوص هشدار داد.

محمد علی صحرائیان در نشست خبری برنامه‌های هفته جهانیMS، درباره برخی سوءاستفاده‌ها در زمینه درمان بیماران «ام اس» اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در حوزه بیماری‌های MS، ادعای درمان و تشخیص این بیماری توسط برخی افراد است، مثلاً می‌توان به روش‌های زالو و زنبور درمانی اشاره کرد و این درحالی است که بیماران با استفاده از این روش‌ها به صورت مقطعی رضایتی کسب می‌کنند ولی پس از مدتی عوارض بیماری «MS» به سراغشان می‌آید. براین اساس ما در سازمان پزشکی قانونی پرونده‌هایی از سودجویی‌هایی میلیاردی از بیماران «MS» را شاهد هستیم.
درمان‌های دروغین
وی با اشاره به درمان‌های دروغین MS تصریح کرد: بطور مثال در یک پرونده در پزشکی قانونی، فردی از بیماران مبتلا به این بیماری، بالغ بر 60 میلیارد ریال سوءاستفاده کرده بود! متاسفانه از این دست مشکلات در حوزه درمان و تشخیص بیماران MS فراوان است، بنابراین از اصحاب رسانه تقاضا دارم ادعاهای درمان MS که چند سال قبل در اراک و تبریز مطرح شده بود و باعث آبروریزی علمی کشورمان در دنیا شد را پیگیری کنند. به هر حال افرادی که مدعی تشخیص و درمان قطعی بیماری MS بودند پاسخ دهند تاکنون چند بیمار را درمان کردند.صحرائیان ادامه داد: در بیماری MS اگر کاری انجام شود 2 تا 3 سال بعد معلوم می‌شود، بنابراین قطع دارو و اقدام به درمان‌های مکمل مانند زنبور درمانی و زالو درمانی ممکن است برای مدت کوتاهی موجب بهبودی فرد شود اما در دراز مدت بیمار را با مشکلات جدی مواجه می‌سازد.
شایعه ارتباط آرد و ام اس
نایب رئیس انجمن MS ایران در پاسخ به سؤالی درباره وجود آهن در آرد و شائبه تشدید بیماری MS اظهار داشت: اگر بحث آهن مطرح است چرا شیوع بیماری در همه جای دنیا در حال افزایش است؟ رسوب آهن در برخی بیماری‌های مخفی اتفاق می‌افتد،  اما این موضوع عامل MS نیست.وی با اشاره به طرح تحول سلامت ادامه داد: این طرح بسیار خوب است و هر چند انتقاداتی به آن وارد است اما به بیماران کمک کرده است. قبلاً مبتلایان به MS  در بیمارستان دولتی پذیرش و هزینه‌های آنها پرداخت می‌شد که با اجرای طرح تحول سلامت وضعیت آنها بهتر شده است، البته بسته حمایتی از بیماران خاص نیز باید ابلاغ شود.
اختلاف میان بیمه و وزارت بهداشت
صحراییان گفت: وزارت بهداشت مبتلایان به MS را جزو «بیماران خاص» و سازمان‌های بیمه‌گر به عنوان «بیماران صعب‌العلاج» می‌شناسند! این اختلاف‌نظر موجب شده است تا خدماتی که به بیماران خاص ارائه می‌شود به مبتلایان MS داده نشود؛ در مورد «خاص» قلمداد شدن بیماری نزد سازمان‌های بیمه‌گر در حال تلاش و رایزنی هستیم.نایب رئیس انجمن MS ایران ادامه داد: یکی از سؤالات مطرح در جامعه این است که چرا بیماری MS مهم تلقی می‌شود، پاسخ ما این است که این بیماری سنین 20 تا 40 سالگی را در بر می‌گیرد و علاوه بر فرد خانواده‌ها را نیز گرفتار می‌کند، همچنین مردم به این بیماران انگ می‌زنند و فکر می‌کنند که آنها توانایی ازدواج و فرزندآوری را ندارند که این مسئله صحت ندارد.صحراییان افزود MS: فقط یک بیماری نیست و مجموعه‌ای را درگیر خود می‌کند. اگر کسی دیابت داشته باشد انگ متوجه او نیست ولی MS می‌تواند موجب انگ زدن به فرد مبتلا شود، همچنین مشکلات روحی در کنار مسائل جسمی برای فرد ایجاد می‌شود.
مدعیان دروغین طب سنتی
گفتنی است برخی از مدعیان دروغین طب سنتی در استان‌هایی همچون قم، اراک، تهران و تبریز مدعی درمان بیماری ام اس و سایر بیماری‌های لاعلاج با موضوعاتی همچون اصلاح طبایع و زالو و زنبور درمانی هستند که به علت ضعف نهادهای نظارتی و قوه قضائیه فعالیت آزادانه و کلاهبرداری میلیونی و میلیاردی از بیماران و خانواده هایشان را سالهاست در دستور کار قرار داده‌اند. برخی اخبار افشا شده حاکی از آن است که باند مذکور به علت برقراری روابط  خاص در چارچوب ارائه خدماتی همچون حجامت و موارد مشابه، برخی از قضات قوه قضائیه را با خود همراه کرده و موجبات محکومیت پزشکان و بیماران شاکی از وعده‌های دروغین را فراهم آورده اند.به طور مثال دکتر ح.ر، که مدرک پزشکی عمومی وی نیز دارای شبهاتی است هم اکنون پس از بارها پلمپ کلینیک‌های فاقد مجوزش در تهران و قم، مجددا با استفاده از بی‌قانونی حاکم بر شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی به عضوگیری از میان مردم مبادرت ورزیده و در پخش شایعات پزشکی از جمله ارتباط ام اس و مصرف آرد غنی شده و موارد مشابه نقش آفرین بوده است.
ضرورت ورود مدعی العموم
این در حالی است که در صورت کشف درمان بیماری‌های لاعلاج، مدعیان می‌توانند با ثبت روش به نام خود در جهان از سود هنگفت هزاران میلیون دلاری بهره‌مند شوند! همین تلاش برای کلاهبرداری از خانواده‌های مستاصل بیماران نشانه‌ای آشکار از دروغ بودن ادعاهای این افراد سودجو دارد. با این وجود تصور مردم چنین است که وقتی فردی یک مرکز درمانی را در کشور اداره می‌کند، مورد تایید مراجع ذی صلاح از جمله وزارت بهداشت است. همین موضوع بر اهمیت مماشات مدیران ارشد وزارت بهداشت با چنین شیادانی می‌افزاید. انتظار می‌رود وزارت بهداشت با درخواست از مدعی العموم راسا وارد میدان شده و راه  را بر فعالیت بی‌دغدغه کلاهبرداران این چنینی مسدود کند.