kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال


امروز داور دربی معرفی می‌شود
عسگری رئیس دپارتمان داوری گفت: بازی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال از حساسیت مختص به خود برخوردار بوده و باوجود اینکه این دیدار هیچ تاثیری در کسب مقام قهرمانی لیگ و همینطور کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد اما باعث نمی‌شود که از داوران جوان و کم تجربه استفاده کنیم. در نهایت امروز از طریق سایت رسمی فدراسیون اسامی داوران این دیدار و داوران دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فصل 93-94 را اعلام خواهیم کرد.
برانکو:دربی مهم‌تر از فینال جام جهانی است
برانکو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه دربی جمعه از فینال جام‌جهانی برای پرسپولیسی‌ها مهمتر است، گفت: ما لیونل مسی نداریم و بایرن‌مونیخ نیستیم و بزرگ‌ترین ستاره ما خود پرسپولیس است.
صحبت‌های جهانبخش پس از کسب عنوان بهترین بازیکن
علیرضا جهانبخش افتخاری جدید برای فوتبال ایران بدست آورد. او عنوان بازیکن برتر جوپیلرلیگ (لیگ دسته اول هلند) را به خود اختصاص داد تا دومین خارجی تاریخ این لیگ شود که چنین عنوانی بدست آورده است.وی که در مراسم ویژه‌ای جایزه اش را از گاس هیدینک مربی سرشناس هلندی دریافت کرد، گفت:در این مراسم کمی با هیدینک صحبت کردم. او گفت که بازی هایم را دنبال می‌کند و نظرش روی من مثبت است. تاکید کرد که اگر همینطور ادامه بدهم آینده درخشانی خواهم داشت. گفت این شروع کارت است و نباید به این جایزه و عنوانی که بدست آوردی قانع شوی.»
خط و نشان عزیزی برای مدیران فدراسیون فوتبال
خداداد عزیزی سرمربی مستعفی شهرداری تبریز  با بیان اینکه همه اعضای فدراسیون فوتبال قبول دارند که نمی‌شود لیگ یک را با 20 تیم در یک گروه برگزار کرد، گفت: اگر لیگ یک در 2 گروه برگزار شود، آن موقع من بعضی چیزها را افشا می‌کنم.
لغو بازی ایران و کنیا
بازی دوستانه ایران و کنیا که قرار بود خرداد ماه جاری در تهران برگزار شود لغو شد. این مسابقه دوستانه که تا مرحله امضای قرار داد پیش رفته بود، از دستور کار تیم ملی خارج شده است.
یک میلیارد به حساب استقلال واریز می‌شود؟!
قرار است اسپانسر باشگاه استقلال مبلغ نزدیک به یک میلیارد تومان به باشگاه استقلال کمک کند تا در آستانه دربی 80، بخشی از مطالبات بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود.
بازگشت گردانی به تمرینات تراکتورسازی
مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با کسب مجوز از سرمربی و مدیرعامل باشگاه به تمرینات تیمش بازگشت. حبیب گردانی در بازی با گسترش فولاد تبریز غایب بود و سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی به خاطر اینکه این موضوع با او هماهنگ نشده بود به گردانی انتقاد کرد.این بازیکن در سفر به امارات هم تراکتورسازی را همراهی نکرد تا از سوی کادرفنی و باشگاه جریمه شود و مدتی از تمرینات دور بماند. گردانی از سه شنبه به تمرینات تراکتورسازی بازگشت.
تعلیق دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال ادعاهای مطرح شده در رسانه‌ها در مورد پرونده سال 2012 که اخیرا برملا شده است، امروز داتو الکس سوسی دبیرکل این نهاد را تعلیق کرد. روزنامه مالی میل مالزی چندی پیش، الکس سوسی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا را به پنهان کردن برخی از شواهد مربوط به فساد در این کنفدراسیون پیش از شروع تحقیقات در سال 2012 متهم کرد. این روزنامه مدعی شد که فیلمی از این پنهان کاری را هم در اختیار دارد. ظاهرا این مدارک مربوط به تخلفات محمدبن همام رئیس سابق کنفدراسیون آسیا است که در سال 2012 از سوی فیفا به محرومیت مادام العمر محکوم شد.
گواردیولا: مسی بهترین بازیکن تاریخ است
گواردیولا  سرمربی سابق بارسا که تیمش در دیدار رفت، 3-0 مغلوب شده بود سه‌شنبه شب موفق شد 3-2 بارسا را شکست دهد ولی علی‌رغم پیروزی، از دور مسابقات کنار رفتند. مسی که دو گل در نیوکمپ به ثمر رسانده بود، شب گذشته نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و تاثیر مستقیم روی گل‌های بارسا داشت. گواردیولا نیز به تمجید از ستاره آرژانتینی پرداخت. او گفت: «خوشحالم که مسی را اینجا می‌بینم. او فوق‌العاده است. او به بهترین فرمش بازگشته، روزهایی که تحت هدایت من تمرین می‌کرد. خیلی خوش‌شانسیم که در دوران بهترین بازیکن تاریخ زندگی می‌کنیم. من می‌توانم او را با پله مقایسه کنم و به سالهایی که با او گذراندم، افتخار می‌کنم.»