kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

اخبار کوتاه


در اصول خود با جریان رقیب معامله نمی‌کنیم
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تقسیم کردن اصول‌گرایان به معتدل و غیرمعتدل از سوی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تقسیم کردن اصول‌گرایان به معتدل و غیرمعتدل تقسیم‌بندی نادرستی است و طبیعتاً هیچ اصول‌گرایی حاضر نیست که در اصول خود با کسی معامله کند. این فرد چه تظاهر به اصول‌گرایی کند و چه اصلاح‌طلب باشد، چنین ائتلافی صورت نخواهد گرفت.
اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح
به گزارش تسنیم، سرلشکر عطاءا... صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی نمودن فرمان معظم‌له تقویت کرده‌ایم.
تغییرات در دولت شایعه است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا صادق مشاور رسانه‎ای رئیس‌جمهور در حاشیه عیادت از علی‎اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در آستانه انتخابات در هیئت دولت گفت: توصیه می‌کنیم این شایعات را باور نکنید.
محکومیت مامور سابق سیا به دلیل افشای یک عملیات علیه ایران
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، جفری استرلینگ مامور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک دادگاه فدرال به دلیل افشای اطلاعات محرمانه مربوط به یک پروژه علیه برنامه هسته‌ای ایران موسوم به مرلین مجرم شناخته و به سه سال و نیم حبس محکوم شد.
جلسه هاشمی با اعضای خانواده
درباره انتخاب «تصمیم درست»
به گزارش جهان، فاطمه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد مبنی بر اینکه نظرتان راجع به پخش تصویر پدرتان بعد از مدت‌ها از صدا و سیما چیست؟ به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: چند سال قبل پدرم روزی همه ما را جمع کرد و گفت من دو راه دارم که یکی را انتخاب کرده‌ام. اگر من موافق برخی نظرات باشم شما زندگی راحتی خواهید داشت و مشکلی نخواهید داشت اما اگر راه درست را انتخاب کنم و پای مرام و اعتقاداتم بایستم شما و فرزندانتان دچار ضربه می‌شوید، اما نه الان چند سال بعد. ما هم گفتیم که تصمیم درست را بگیرند. پس حالا مشکلی با تنگ‌نظری‌ها نداریم و هر مشکلی برایمان پیش بیاید مهم نیست.
شورای راهبردی موسوی ‌لاری
 «مرجع تصمیم‌گیر» برای اصلاح‌طلبان نیست
محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد انتقاد حزب اعتماد ملی به تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس گفت: آقای منتجب‌نیا به شورای راهبردی اصلاح‌طلبان که به ریاست حجت‌الاسلام موسوی لاری تشکیل شده است، گلایه و اعتراض داشت.
وی شورای راهبردی را از مراجع تصمیم‌گیر برای اصلاح‌طلبان ندانست و تصریح کرد: برای انتخابات آینده ۴ مرجع تصمیم‌گیر وجود دارد، شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، جبهه اصلاح‌طلبان که ترکیبی از احزاب اصلاح‌طلب جدید است، شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات و شورای مشورتی آقای محمدرضا عارف که این مربع علی‌القاعده در هماهنگی با هم هستند.
حمایت از سوریه تصمیم راهبردی ایران است
به گزارش تسنیم، امیر عبدالهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فعالان اجتماعی و سیاسی سوریه تأکید کرد: تصمیم استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، ادامه حمایت کامل از سوریه برای مبارزه با تروریسم و عبور نهایی و پیروزمندانه از این بحران تحمیلی می‌باشد.
پیام تبریک  رئیس مجلس به سید حسن نصرالله
به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در پیام‌های جداگانه‌ای به دبیرکل حزب‌الله لبنان و رئیس مجلس این کشور، فرا رسیدن سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت.
آل‌سعود در راستای تحقق اهداف صهیونیست‌ها
 گام برمی‌دارد
به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی پیشمرگان مسلمان کُرد با عنوان «حماسه‌آفرینان همیشه ماندگار» در سالن آزادی سنندج با محکوم کردن حمله وحشیانه سعودی‌ها به مردم بی‌دفاع یمن گفت: آل سعود بذر فتنه را بین مسلمانان انداخته است و در راستای تحقق فتنه‌ها و اهداف آمریکا و صهیونیست‌ها گام برمی‌دارد.