kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

پیکر مطهر شهید نیروی انتظامی کرج تشییع شد

مردم البرز دیروز پیکر مطهر شهید نیروی انتظامی ستوان یکم جواد مرادی را در کرج تشییع کردند.

کرج- خبرنگار کیهان:

به گزارش خبرنگار ما نیروی انتظامی البرز دیروز پیکر مطهر یکی از همکاران شهید خود را که اخیراً در درگیری با سارقان مسلح به شهادت رسیده است بر دوش گرفتند و با ابراز تنفر نسبت به کسانی که با شرارت‌های خود خادمین ملت را به شهادت می‌رسانند ابراز  انزجار کردند.
سرتیپ بخشعلی کامرانی‌صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در این مراسم که با حضور خیل عظیمی از مردم، خانواده شهدا، مسئولان اداری و قضایی، فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی برگزار شد گفت: عوامل شهادت این مامور خدوم به زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد.
وی اظهار کرد: فضا را برای افراد شرور و مخل نظم و امنیت ناامن کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: طی دو روز گذشته در پی درگیری مسلحانه گروه گشت پلیس آگاهی استان البرز با سارقان مسلح، ستوان یکم جواد مرادی به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر مطهر این شهید نظم و امنیت صبح دیروز از محل مصلای شهرستان کرج به طرف امامزاده حسن(ع) تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان فسا از توابع استان فارس منتقل شد.
دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری عوامل شهادت شهید ستوان یکم جواد مرادی آغاز شده است.
رضا شاکرمی تاکید کرد: در روزهای اخیر تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار با حکم قضایی در البرز به دار مجازات آویخته شدند.
شایان ذکر است، در درگیری ماموران نیروی انتظامی استان البرز با سارقان مسلح ستوان‌یکم جواد مرادی در منطقه مشکین شهر کرج به شهادت رسید. این حادثه ساعت 12 روز یکشنبه هفته جاری روی داد و سارقان مسلح که چهار نفر بودند بدون توجه به فرمان ایست پلیس اقدام به فرار کردند اما پس از طی مسافتی با ماموران درگیر و مرادی در این درگیری به شهادت رسید.
شناسایی شهید کرجی پس از 32 سال
شهید «محمد دباغچی» پس از گذشت بیش از سه دهه از شهادتش، سرانجام به خانواده بازگشت.
روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز روز دوشنبه اعلام کرد: شهید دباغچی متولد سال 1333 در زمان دفاع مقدس از شهرستان جهرم واقع در استان فارس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.
این رزمنده دلاور در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید و در سال 1361 به عنوان مفقودالاثر اعلام شد. طبق اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهر و نورانی این شهید تازه تفحص شده از طریق کارت شناسایی و پلاک هویت شناسایی شد.
پیکر پاک این شهید والامقام با توجه به اقامت خانواده‌اش در کرج، صبح روز پنج‌شنبه هفته جاری همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) از میدان شهدای این شهرستان تشییع و در امامزاده حیدر(ع) کلاک به خاک سپرده خواهد شد. روز 24 اردیبهشت ماه و همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، پیکر پاک و نورانی 42 شهید گمنام در 15 استان و 21 نقطه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
همچنین پیکر پاک 13 شهید شناسایی شده نیز که پیشتر خبر شناسایی آن اعلام شد در همین ایام در استان‌های مختلف تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.