kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

چهار سوی پنج قاره


  13 نماینده مسلمان
 در پارلمان جدید انگلیس
نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می‌دهد 13 نماینده مسلمان که هشت تن از آنها زن هستند، به پارلمان این کشور راه یافته‌اند. در انتخابات پارلمانی انگلیس که پنجشنبه گذشته برگزار شد، 9 نامزد مسلمان از حزب کارگر، سه نامزد مسلمان از حزب محافظه کار و یک نامزد مسلمان نیز از حزب ملی اسکاتلند به پارلمان این کشور راه یافتند.
انتخابات ریاست جمهوری در لهستان
انتخابات ریاست جمهوری لهستان با برتری «آندژی دودا»، رهبر اپوزیسیون و حضور «برونیسلاو کوروموفسکی»، رئیس جمهور کنونی این کشور به دور دوم کشیده شد. «دودا» با به دست آوردن 34/8 درصد از آراء از کوروموفسکی که 32/2 درصد رای به دست آورد، پیشی گرفته است.
مداخله نظامی در لیبی
تعدادی از دریانوردان تونسی در استان ساحلی «المهدیه» گزارش داده‌اند که 20 کشتی جنگی غربی در حال حاضر در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای تونس لنگر انداخته‌اند. کشتی‌های جنگی مذکور در فاصله 50 مایلی سواحل المهدیه مستقر شده‌اند و متعلق به سه کشور از جمله آمریکا هستند. گفته می‌شود غربی‌ها به بهانه جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی از طریق بنادر لیبی، قصد دارند در این کشور دخالت نظامی کنند.
سفر اوباما به کوبا
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در حضور خبرنگاران اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به احتمال قوی تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال 2017 به کوبا سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.
تخریب 30 هزار ساختمان مسکونی
 در فلسطین
گزارش مرکز رسانه‌ای فلسطین، حاکی از تخریب 30 هزار ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پس از توافق 1993 در «اسلو» است.
آغاز عملیات بزرگ ارتش مصر
منابع مصری گزارش دادند که ارتش این کشور حملات گسترده‌ ضد تروریستی خود را در مناطق مختلف شمال سینا آغاز کرد. براساس این گزارش، این نیروها به صورت جزئی جاده‌های مناطقی که شاهد تحرکات امنیتی است را مسدود کرده‌اند و نیروهای مستقر در جاده‌ها و مراکز پلیس به منظور هشدار اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند.