kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

اخبار کوتاه


تخفيف 40 درصدی پست براي ارسال كتاب و محصولات فرهنگي
بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید، شرکت پست برای ارسال مرسوله‌های فرهنگی از جمله کتاب 40 درصد تخفیف می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس این تفاهم‌نامه شرکت پست تمام خدمات پستی خود را در بخش‌های عادی، سفارشی، پیشتاز و هر گروه مسافتی داخلی و خارجی شامل این تخفیف اعلام کرد.
مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه سه سال است و تمامی ناشران، کتابفروشان، پخش‌کنندگان کتاب و فروشگاه‌های اینترنتی کتاب می‌توانند از تخفیف براساس تفاهم‌نامه امضاء شده استفاده کنند.
براساس این تفاهم‌نامه، شرکت پست در سراسر واحدهای پستی باجه‌ای الکترونیکی اختصاص می‌دهد که در این باجه فروش و ارسال کتاب با تخفیف در هزینه ارسال لحاظ می‌شود.
شهریه مدارس غیردولتی تهران اعلام شد
افزایش شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران برای سال تحصیلی آینده حداکثر ۱۲ درصد، حداقل یک درصد و بطور میانگین ۵ تا ۸ درصد خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر افزود: افزایش بیش از ۱۲ درصدی شهریه مدارس غیردولتی تخلف است و با مدارسی که بیش از این میزان شهریه را افزایش دهند برخورد جدی خواهد شد.
رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد
بهره‌برداری ازسامانه پیامکی گزارش های مردمی
رئیس شورای عالی استان‌ها از بهره‌برداری از سامانه پیامکی و سامانه ملی رسیدگی به گزارش های مردمی خبر داد.غلامرضا بصیری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سامانه پیامکی به شماره 20002356 و سامانه ملی رسیدگی به گزارشات مردمی از طریق سایت شورای عالی استان‌ها به آدرس www.shoraha.org.ir قابل دسترس است.
وی با بیان اینکه شخصا بخشی از این پیامک‌ها را می‌خوانم و دستورات لازم درخصوص گزارشات مردمی را می‌دهم افزود:از عموم مردم کشورمان و شورائیان سراسر کشور انتظار داریم تا با مراجعه به سایت شورای عالی استانها هرگونه ایده، طرح، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و گزارشات از شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به اداره کل بازرسی و نظارت شورای عالی استانها اعلام کنند.
توزیع کارت آزمون ورودی به مدارس استعدادهای درخشان
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش از توزیع کارت آزمون ورودی به مدارس استعدادهای درخشان ازطریق سایت ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد.
محمد نستوه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه این آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه 25 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد افزود: در مجموع 231 هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که در نهایت 18 هزار نفر آنها پذیرفته خواهد شد.
توقیف یک کامیون
با بیش از ۵ میلیون خلافی در تهران
یک دستگاه کامیون با بیش از ۵۳میلیون ریال خلافی توسط ماموران پلیس بزرگراه تهران بزرگ توقیف شد.
به گزارش مهر، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران در تشریح این خبر گفت: ماموران راهور منطقه ۲۱ شهر تهران هنگام كنترل وضعیت تردد در جاده قدیم کرج به یك دستگاه کامیون ایویکو مشکوک شده و پس از استعلام شماره پلاک این خودرو دریافتند،دارای بیش از یک میلیون تومان خلافی پرداخت نشده است.
سرهنگ شیرانی افزود:‌با استعلام پلاك خودرو مشخص شد خودرو در مجموع دارای ۵ میلیون و ۳۳۵هزار تومان خلافی بوده و این مقدار جریمه تاکنون پرداخت نشده است كه به موجب قانون خودرو توقیف و روانه پاركینگ شد.