kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

کوتاه از شهرستان ها


برپایی نمایشگاه کتاب
فیروزآباد فارس - خبرنگار کیهان: همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه بزرگ کتاب در فیروزآباد برگزار شد.
مصطفی سپهری مسئول این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 2000 عنوان کتاب شامل کتاب‌های کودک و نوجوان، مذهبی، تاریخی پزشکی، روان‌شناسی، رمان و ادبیات در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. وی مدت زمان برگزاری نمایشگاه را یک ماه عنوان کرد.
13 هزار مدرسه کم دانش‌آموز
معاون وزیر آموزش و پرورش در فیروزآباد فارس گفت:‌13 هزار مدرسه با کمتر از 15 دانش‌آموز در سطح کشور در حال فعالیت هستند. دیمه‌ور با بیان اینکه هزینه تحصیل هر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی یک میلیون و 600 هزار تومان است گفت: این هزینه در مدارس کم‌ دانش‌آموز به 3 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند، وی تصریح کرد: تصمیم داریم با مشارکت بخش خصوصی مدارس کم دانش‌آموز را کاهش دهیم.
شناسایی زمین‌های بدون کشت
شهرکرد - خبرنگار کیهان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری گفت: باید زمین‌های بدون کشت شناسایی شوند و به مالکین آن نسبت به کشت و کار اراضی اخطار داده شود.
وی افزود: با توجه به محدودیت اراضی زراعی و باغی در استان عدم کشت اراضی زمینه تغییر کاربری غیرمجاز را فراهم می‌آورد.
رستم غیبی تاکید کرد: طرح‌های نیمه فعال و غیرفعال که در سال‌های گذشته واگذار شده باید روند فعال‌سازی آنها در دستور کار مدیریت‌های جهاد کشاورزی قرار گیرند و در صورت عدم امکان، قرارداد آنها فسخ شود.
برق‌رسانی به شهرک
مدیر امور برق شهرستان اردل از برق‌رسانی به شهرک جدید کاظمیه از بخش میانکوه در شهرستان اردل خبر داد.
فرج‌الله آقایی افزود: این شهرک با اختصاص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال برقدار و 40 خانوار در این شهرک از نعمت روشنایی برق بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه 185 متر شبکه فشار متوسط و 1300 متر شبکه فشار ضعیف احداث و یک دستگاه ترانسفورماتور 200 کیلو ولت آمپر نصب و راه‌اندازی شد.
رونمایی از روبات هوشمند
شیراز - خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه پیام نور شیراز از روبات «دوست هوشمند» رونمایی شد. این روبات توسط محمدرضا بهمنی دانشجوی این دانشگاه ساخته شده است.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای
تبریز - خبرنگار کیهان: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در بخش سوخت هسته‌ای نیروگاهی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف برگزار شد.
در این نمایشگاه ماکت بزرگ چرخه سوخت هسته‌ای،‌ فرآوری غنی‌سازی اورانیوم، نیروگاه، اتمی بوشهر، پسمانداری، آبشار سانتریفیوژو رآکتور تحقیقاتی اراک به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده بود.
اجرای طرح نیمه تمام آب و فاضلاب
شهرکرد - خبرنگار کیهان: 14 طرح آب‌رسانی و 23 طرح فاضلاب در شهرهای استان چهار‌محال‌وبختیاری در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با بیان این مطلب افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌‌ها نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.
قدرت‌الله بیگلری اضافه کرد: کمبود اعتبارات، طرح‌های یاد شده را با کندی پیش می‌برد. وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هفشجان تکمیل و آماده افتتاح است، گفت: 4 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای لردگان، بروجن، فرادنبه و بن در دست ساخت است که بین 15 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در دهه فجر امسال رسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی
همدان - خبرنگار کیهان: با حضور معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان همدان نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی این استان راه‌اندازی شد. در این مراسم حسن خانجانی با بیان اینکه دستورالعمل تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک در سال 93 صادر شده است گفت: این دفاتر شش مرحله خدمت را در رابطه با امور قضایی به مردم ارائه خواهند کرد که در حال حاضر چند مرحله آن در دفتر همدان آماده ارائه است و در آینده به تدریج تکمیل می‌شود.
خانجانی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دفتر، جهت ارائه خدمات قضائی به صورت غیرحضوری زمینه‌سازی شده و این امر باعث گردش مطلوب اطلاعات، کاهش مراجعه به مراکز قضائی، کاهش تخلفات در جریان انجام مراحل کار، کاهش سفرهای درون شهری، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش دقت و کیفیت رسیدگی و در نتیجه افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود.
کمبود سیلو
اردبیل - خبرنگار کیهان: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بر کمبود سیلوی ذخیره گندم در استان تاکید کرد.
علی نوبخت افزود: امسال حدود 7000  تن گندم از مزارع استان برداشت می‌شود و این در حالی است که  سیلوهای دولتی خصوصی استان ظرفیت ذخیره 301 هزار تن گندم را دارند.
وی گفت: برای ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز استان، بخشی از محصول گندم خریداری شده برای ذخیره‌سازی به خارج از استان انتقال داده می‌شود.
ساماندهی عسل‌فروشان
* عسل‌فروشان بین راهی در اردبیل سامان‌دهی می‌شوند.
رحیم افلاکی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل در جلسه ساماندهی عسل‌فروشان بین راهی با اعلام مطلب بالا افزود: گروهی متشکل از دستگاه‌های ذیربط از جمله تعزیرات، راه و شهرسازی اتحادیه عسل‌فروشان، نیروی انتظامی، پلیس راه و صدا و سیما برای نظارت بر فعالیت این عسل‌فروشی‌ها تشکیل شده است. وی گفت: جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و فروش عسل نامرغوب به گردشگران و برخورد قضایی با افراد متخلف در اولویت برنامه‌‌ها قرار دارد.
کاهش عمل سزارین
اهواز - خبرنگار کیهان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: آمار سزارین از مهم‌ترین شاخصهای وضعیت بهداشت و درمان است و در این زمینه کشور ما رتبه نخست را در دنیا دارد. امیدواریم با اجرای طرح تحول نظام سلامت این آمار کاهش یابد.
ایرج نظری در همایش بزرگداشت روز «ماما» با بیان اینکه در یک سال گذشته آموزش به مادران باردار در دوران بارداری افزایش چشمگیری یافته،‌ گفت: از آغاز طرح تحول سلامت میزان زایمان سزارین نیز حدود 9 درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: در این مدت، 60 درصد کل زایمان‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی انجام گرفته که میزان زایمان طبیعی را یک درصد افزایش داده است.
به گفته وی بیشتر مرگ و میرهای مادران باردار در حاشیه شهرهای بزرگ رخ می‌دهد.
استعفای امام جمعه بهبهان
بهبهان - خبرنگار کیهان: بنا به اعلام دفتر امام جمعه شهرستان بهبهان حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه شهرستان بهبهان استعفای خود را به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد که با استعفای وی نیز موافقت شد.
نامبرده علت استعفای خود را کسالت جسمانی و دلایل شخصی عنوان کرده است. گفتنی است امام جمعه بهبهان بیش از سه سال امامت جمعه بهبهان را عهده‌دار بود.
اختصاص بودجه به طرح‌‌های عمرانی
الیگودرز - خبرنگار کیهان: مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌ شهر الیگودرز گفت: بودجه شهرداری الیگودرز در سال جاری با 20 میلیارد تومان بسته شده است که از این مبلغ 10 میلیارد و 500 میلون تومان عمرانی و مابقی صرف امور جاری خواهد شد. محمد سرلک افزود: از بودجه عمرانی 5 میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت و جداول هزینه می‌شود. وی گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم جاده سلامت درحاشیه سد حوضیان احداث خواهد شد.
سرلک یکی از مشکلات شهر را ورود کامیون‌ها و تریلرها به الیگودرز عنوان کرد و افزود: سالانه خسارات فراوانی از این ناحیه به آسفالت و جداول وارد می‌شود که این موضوع علاوه بر برخورد قاطع نیروی انتظامی نیاز مبرم به فرهنگ‌سازی دارد.