kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷

برنامه‌های تیم ملی فوتبال تا آغاز دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018

زمان‌بندی اردوهای تیم ملی فوتبال قبل از دیدار با ترکمنستان مشخص شد.



تیم ملی فوتبال ایران باید از روز 26 خردادماه سال جاری کار خود را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که مرحله نخست آن با مرحله اول مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات ادغام شده است، آغاز کند و در این روز تیم ملی ایران به مصاف تیم ملی ترکمنستان خواهد رفت. بر همین اساس و طبق برنامه کادرفنی در برنامه‌های تیم ملی تا آغاز بازی با ترکمنستان 4 کمپ شامل دو مینی کمپ در تهران و دو کمپ خارجی پیش‌بینی شده است.
ارسال لیست نهایی
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های ملی کشورهای مختلف در قاره کهن برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که مرحله نخست آن با مرحله اول مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 به صورت ادغام شده برگزار می‌شود، تا دیروز فرصت داشتند تا لیست 50 نفره ابتدایی خود را اعلام کنند. بر همین اساس روز گذشته فدراسیون فوتبال، لیست 50 نفره تیم ملی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.
زمان شروع تمرینات
قرار است اردوی تیم ملی هفته آینده آغاز شود و بر همین اساس لیست بازیکنانی که به اردوی تیم ملی برای دو مینی‌کمپ هفته آینده دعوت شوند، در همین هفته معرفی خواهد شد. طبق برنامه زمان‌بندی شده اولین مینی کمپ تیم ملی پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر از تاریخ سه‌شنبه 29 اردیبهشت آغاز خواهد شد و پس از دو روز استراحت، مینی کمپ دوم آغاز شده و تا تاریخ 9 خرداد ادامه خواهد داشت.
اردوی ترکیه برگزار می‌شود؟!
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی در نشست خبری اخیر خود از محرز شدن دیدار با ازبکستان در تاریخ 21 خرداد در تاشکند خبر داده بود و حتی گفت که برگزاری اردو در استانبول نیز در برنامه‌های تیم ملی قرار دارد اما هیچگاه از قطعی بودن آن صحبت نکرد. کی‌روش برای برگزاری با ازبکستان امتیازات ویژه‌ای را خواسته است. او اعتقاد دارد که چون تیم ملی ایران در رده‌بندی فیفا در آسیا اول است باید بابت این امر از ازبک‌ها پول هم دریافت شود. بر همین اساس و پس از مشخص شدن منابع مالی و مقدار پولی که برای اردوی استانبول از سوی فدراسیون فوتبال در نظر گرفته خواهد شد، تکلیف نهایی و تعداد روزهای این اردو نیز مشخص خواهد شد هرچند که حتی احتمال منتفی شدن این اردو نیز وجود دارد. پس از قطعی شدن اردوی ترکیه، حریف تدارکاتی تیم ملی نیز مشخص خواهد شد که به نظر می‌رسد به احتمال زیاد این تیم، تیم ملی کنیا باشد.