kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

وزیر دفاع سوریه وارد تهران شد

وزیر دفاع سوریه در صدر یک هیئت بلندپایه دفاعی ظهر دیروز وارد تهران شد.

وزیر دفاع سوریه در صدر یک هیئت بلندپایه دفاعی ظهر دیروز وارد تهران شد.
به گزارش فارس، سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه به دعوت رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیئت بلند پایه دفاعی ظهر دیروز وارد تهران شد.
وزیر دفاع سوریه در این سفر علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با مقامات بلند پایه سیاسی- امنیتی کشورمان  نیزدیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.
مراسم استقبال رسمی از سپهبد جاسم الفریج و دور اول مذاکرات وزرای دفاع ایران و سوریه در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار خواهد شد.
ایران برای ریشه‌کن کردن غده‌های سرطانی تروریسم همواره در کنار سوریه خواهد ایستاد
وزیر دفاع کشورمان در دیدار با وزیر دفاع سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌کن کردن غده‌های سرطانی تروریسم و خشونت‌گرایی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.
وی با اشاره به بحران سوریه، جنگ تحمیلی تکفیری- صهیونیستی علیه ملت سوریه را جنگی نیابتی و راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ذکر کرد و افزود: عمده اهداف این جنگ عبارت است از تأمین امنیت دائمی برای رژیم صهیونیستی، تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی، تغییر نقشه خاورمیانه، مقابله با موج بیداری اسلامی ونهایتاً تسلط کامل برمنطقه.
دهقان حمله نظامی عربستان به یمن و حملات تروریستی در عراق را با راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو خواند و گفت: بی‌ترید طراحان و مجریان این سناریوی شوم با مقاومت ملت‌های منطقه و انسجام و وحدت دولت‌های ضد تروریسم به اهداف شومشان نخواهند رسید.
دهقان با تمجید از مقاومت ملت و نیروهای مسلح غیور سوریه که با مجموعه‌ای از تروریست‌های مزدور از کشورهای مختلف جهان به مقابله برخاسته‌اند، اظهار داشت: تداوم این مقاومت فروپاشی گروه‌های تکفیری – تروریستی را در پی خواهد داشت.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه حل بحران سوریه صرفاً از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: ملت و دولت سوریه با مقاومت کم نظیر خود به زورگویان فهماندند که با صدور تروریست، تجهیز و حمایت تسلیحاتی از آنان و حمله نظامی نمی‌توانند ملت‌های مسلمان منطقه را وادار به تسلیم کنند.
دهقان، ایجاد ائتلاف‌های قدرتمند منطقه‌ای، برای مبارزه با غده‌های سرطانی تروریسم و خشونت‌گرایی را امری ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن این غده‌های سرطانی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.
در ادامه این مذاکره سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه گفت: من حامل سلام‌های گرم و صمیمانه بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت بزرگ ایران هستم و مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت سوریه را از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارم.
وزیر دفاع سوریه از ایران اسلامی بعنوان محور و ستون اصلی مقاومت یاد کرد و افزود: اگر نبود حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، این پیروزی‌های بزرگ محقق نمی‌گردید.
سپهبد فهد جاسم الفریج  گفت :با وجود همه این توطئه‌ها مردم و نیروهای مسلح سوریه با رهبری بشار اسد و حمایت‌های جبهه مقاومت‌، در برابر دشمنان ایستاده‌اند و به مقاومت و حملات خود تا محو کامل تروریست‌ها ادامه خواهند داد.