kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

نمایشگاه دائمی قرآن در سال جاری راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: نمایشگاهی از 7هزار قرآنی که از ابتدای شروع به کار سازمان دارالقرآن چاپ و منتشر شده است برگزار می‌شود که به نوبه خود در جهان اسلام رویداد بی‌نظیری است.


به گزارش خبرگزاری «نسیم»، مهدی قره شیخلو در نخستین نشست خبری سال 94 در جمع خبرنگاران، گفت: در اواخر سال 93 در تمامی مراکز استان‌های خود شاهد تغییرات تشکیلاتی بودیم. بر این اساس مراکز ما به اداره امور قرآنی ارتقاء پیدا کرد. همچنین ما 550 کارشناس امور قرآنی در سراسر کشور داریم که در ادامه فعالیت‌های خود در حال جذب کارشناسان دیگری نیز هستیم.
وی افزود: فعالیت دیگر ما نیز تشکیل شورای سیاست گذاری امور قرآنی در دستگاه‌های کشور بود که هدف از آن انجام پیگیری‌های لازم در حوزه موضوع قرآن و آموزش و توسعه قرآن است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: در سال 93 نسبت به سال 92 در حدود 16 درصد کاهش چاپ قرآن را داشتیم که این کاهش به دلیل مشکلات مالی و گرانی قیمت کاغذ بوده است. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم را با رویکرد جدید برگزار می‌کنیم.
قره شیخلو اضافه کرد: در حوزه آموزش در نظر داریم تا در کلیه برنامه‌های آموزشی خود یک بازبینی جدی و با یک نگاه تربیتی را انجام بدهیم. همچنین راه‌اندازی حلقه‌های تفسیر قرآن در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های ما است که با توجه به اینکه در این حوزه ضعیف هستیم امسال 150 جلسه تفسیر قرآن را تدارک دیده‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه‌های مناسب و خوبی برای مراسم اعتکاف امسال درنظر گرفته‌ایم. برای امسال درنظر داریم تا در هر مسجد یک مربی قرآن قرار بدهیم تا به آموزش‌های لازم برای معتکفین بپردازند. در مراسم اعتکاف سال قبل هزار و 800 مسجد تحت پوشش ما قرار گرفت که در مراسم اعتکاف امسال با رشد 50 درصدی روبرو خواهیم بود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری جشن سی‌امین سالگرد ایجاد دفتر نظارت و چاپ و نشر قرآن نیز برگزار خواهد شد. در کنار این جشن نمایشگاهی نیز از 7 هزار قرآنی که از ابتدای شروع به کار سازمان دارالقرآن چاپ و منتشر شده است برگزار می‌شود. این نمایشگاه به نوبه خود در جهان اسلام رویداد بی‌نظیری محسوب می‌شود.