kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

کشف تونل تاریخی عملیات مترو اصفهان را متوقف کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: در حین انجام عملیات احداث مترو به راهرو زیرزمینی قدیمی برخوردیم که سبب توقف مترو در میدان امام حسین (ع) شد.



محمد جواد شعرباف دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به نظر می‌رسد بخش‌هایی از غرب و شرق تونل کشف شده در ضلع شمالی خیابان چهارباغ قرار دارد، تخریب شده باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به اینکه دو هفته‌ای است که عملیات ایستگاه امام حسین‌(ع) متوقف شده است، ادامه داد: برای کشف آثار تاریخی این بخش، کارگاهی در نظر گرفته شد که قسمتی از هزینه‌های آن توسط سازمان قطار شهری تامین می‌شود.
شعرباف ضمن ابراز گلایه از اتهام‌زنی به مسئولان مترو بیان کرد: متاسفانه مدتی پیش سازمان قطار شهری را متهم به تخریب پایه‌های کاخ در زمان ظل‌السلطان کردند، این در حالی بود که هنوز از سوی این سازمان کلنگی به زمین زده نشده بود.
وی تصریح کرد: دو ایستگاه امام حسین (ع) و انقلاب به عنوان مهم‌ترین بخش قطار شهری اصفهان هستند و تا این دو ایستگاه به عنوان گلوگاه احداث نشود، قادر به ادامه عملیات نیستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان بیان کرد: از آنجایی که ما نیز به دنبال حفظ بناهای تاریخی هستیم، با مسئولان میراث فرهنگی هماهنگ خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تایید کشف تونل تاریخی در ادامه کاوش‌های باستانی‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در میدان امام حسین (ع) (جنب برج جهان‌نما) افزود: این مجموعه منحصر به فرد تاریخی، تونلی بسیار طولانی است و هم‌اکنون کارشناسان مشغول بررسی ابعاد آن هستند.
به گفته وی در حال حاضر شواهد نشان دهنده وجود راهرویی زیرزمینی بوده که شاید برای ارتباط بخش شمالی دولتخانه عظیم صفوی به یکدیگر استفاده می‌شده است.