kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

اخبار کوتاه


دریافت مبلغی به عنوان پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی ممنوع است
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی به هیچ عنوان نباید مبلغی را به عنوان پیش ثبت‌نام یا شهریه تا قبل از ابلاغ رسمی شهریه و شروع فرآیند ثبت‌نام دریافت کنند.
وی افزود: دریافت پیش ثبت‌نام در سنوات گذشته هم معمول بوده است و آنچه که مهم بوده و تأکید وزارت آموزش و پرورش بر آن است و موسسان مدارس غیردولتی باید به آن توجه کنند این است که، هیچ‌گونه مبلغی را به عنوان پیش ثبت‌نام یا شهریه تا قبل از ابلاغ رسمی شهریه و شروع فرآیند ثبت‌نام نباید دریافت کنند.
وی تصریح کرد: این موسسان شناسایی شدند و گزارشات مربوط به تیم بازرسی و نظارت به شورای نظارت شهر تهران ارجاع شد و تأکید بر این است که شورای نظارت برابر ماده 33 و 34 قانون تأسیس مدارس غیردولتی اقدام کند.زینی‌وند در پاسخ به این پرسش که اگر فردی شکایتی داشت باید به کجا اعلام کند، گفت: تمامی ادارات آموزش و پرورش مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و سازمان مدارس غیردولتی در صورتی که کوچکترین تخلفی در خصوص اخذ شهریه پیش از زمان رسمی ثبت‌نام و قبل از اینکه شهریه مدارس برابر الگوی شهریه از طریق ادارات آموزش و پرورش مناطق اعلام شود، برابر قانون عمل می‌کنند.
پوشاک در صدر قاچاق کالا
مدیر کل سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در تعزیرات 547 درصد رشد داشته است گفت: پوشاک در صدر کالاهای قاچاق قرار دارد.
عبدالمجید اجتهادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لوازم الکتریکی، لوازم آرایشی و بهداشتی به ترتیب در رتبه‌های دوم وسوم قاچاق کالا قرار دارند.
به گفته اجتهادی در سال 92 حدود 9000 فقره پرونده قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی وجود داشت که درسال 93 این رقم به 63 هزار پرونده افزایش یافته است.
توقیف 72ساعته خودرو
 در انتظار رانندگان لایی‌کش
 معاون ترافیکی پلیس راهور تهران گفت: در راستای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار، خودروی افرادی که دو تخلف حادثه ساز را داشته باشند به مدت 72 ساعت توقیف می‌شود.سرهنگ حسینی در ادامه این مطلب گفت: برخی از رانندگان پس از تخلف به ایست پلیس توجه نمی‌کنند و از محل متواری می‌شوند. براین اساس طی مکاتباتی که با مرجع قضایی داشته‌ایم، مقرر شد تا حکم توقیف این خودروها صادر شود و تا زمانی که به این موضوع به‌طور کامل رسیدگی نشود، هیچ‌گونه امکانات نقل و انتقال برای وسیله نقلیه مذکور در نظر گرفته نخواهد شد.