kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

ارتش یمن: تمام دنیا جمع شود تسلیم آمریکا نمی‌شویم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: «حتی اگر تمام کشورها علیه یمن شوند، صنعا دیگر تسلیم ریاض و واشنگتن نخواهد شد.»


به گزارش العالم، سرهنگ «شرف غالب لقمان»  سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی در صنعا گفت: «شمار حملات هوایی عربستان به یمن از سه هزار و120 حمله از زمان تجاوزگری فراتر رفته است.
وی افزود: حملات سعودی‌ها نسبت به مرحله اول مخرب‌تر و بی‌رحمانه‌تر شده است؛ اما عدالت در راه است و باید این حملات پاسخ داده شود.» غالب لقمان همچنین گفت: «در این بین دو هزار و 992 حمله به مواضع غیرنظامی صورت گرفته و میانگین خسارتهای اقتصادی به بیش از 40میلیارد دلار رسیده است.»
 «غالب لقمان» با بیان اینکه «تدابیر عملی، پیروز نهایی را مشخص می‌کنند»، گفت:«یمن نمی‌پذیرد که مزدور و یا خائنی در خاکش وجود داشته باشد، ما بار دیگر به اطاعت عربستان سعودی و یا آمریکا در نمی‌آییم، حتی اگر تمام جهانیان گردهم آیند.»
 وی تاکید کرد:«عربستان از اورانیوم و بمب‌های رادیواکتیو در حملات هوایی خود علیه یمن استفاده می‌کند و متجاوزان سعودی به جنایت‌های بسیاری علیه غیرنظامیان در تمام شهرهای یمن دست زده‌اند.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان داشت:«کشتارهای متجاوزان سعودی، نیروهای مسلح را از پیشروی و تحقق پیروزی باز نداشت و این حملات تجاوزکارانه به ما ثابت کرد که القاعده فقط یکی از بازوهای نظام سعودی است.»
تظاهرات بزرگ
از سوی دیگر صدها هزار نفر از مردم یمن روز دوشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا تجاوز آل سعود به یمن را به شدت محکوم کردند.
 به گزارش ایسنا، مردم یمن با شرکت در این تظاهرات که به دعوت کمیته انقلابیون و با شعار «ما علیه تجاوز عربستان و آمریکا هستیم» برگزار شد، بر ایستادگی در برابر متجاوزان تاکید کردند.
تظاهرکنندگان یمن اعلام کردند که مردم یمن خود سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند و طرفدار نظامی دموکرات هستند که خود انتخابش کرده باشند. تجمع‌کنندگان همچنین مخالفت خود را با هرگونه مذاکرات و حل و فصل سیاسی در سایه تجاوز عربستان اعلام کردند.
همچنین مرکز حقوق بشری «بیت الحریه» در گزارشی از حملات عربستان سعودی به مردم یمن اعلام کرد که طی این  حملات سه هزار و 512 نفر شهید شده‌اند که 492 نفر از آنها را کودکان و 209 نفر را زنان تشکیل می‌دهند. این موسسه در ادامه این گزارش تکان‌دهنده تصریح کرد که در این حملات شش هزار و 189 نفر هم زخمی شده‌اند که  978 نفر از مجروحان کودک و 713 نفر هم زن هستند.