kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

چهار سوی پنج قاره


  تحریم روسیه
صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست‌وزیر لهستان بر ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو تاکید کرد.«آنگلا مرکل» گفت: درباره برداشتن تحریم‌ها علیه مسکو  بنا بر توافق مینسک در ماه ژوئن تصمیم‌گیری خواهد شد و امکان دارد نه تنها این تحریم‌ها برداشته نشود بلکه تشدید هم بشود.
تهدید اسرائیل از سوی آمریکا!
معاون وزیر خارجه آمریکا هشدار داد در صورت عدم پایبندی دولت جدید اسرائیل به راهکار تشکیل دو کشور برای حل بحران فلسطین، آمریکا در ادامه کمک به اسرائیل با مشکل مواجه خواهد شد!
«وندی‌شرمن» افزود، آمریکا از نزدیک اوضاع را پیگیری خواهد کرد تا سیاست اسرائيل در خصوص مسئله فلسطین پس از تشکیل دو دولت زیر نظر قرار بگیرد. بسیاری از کارشناسان چنین تهدیدهایی را اصلا جدی نمی‌گیرند.
جنایات بوکوحرام
«محمد بوهاری» رئيس جمهور جدید نیجریه ضمن محکوم کردن حملات گروه تروریستی بوکوحرام، ادعاهای این گروه در ارتباط با مذهب را رد و تصریح کرد که هیچ عقیده و مذهبی جنایات این گروه تروریستی را تائید نمی‌کند.وی افزود: بوکوحرام را می‌توان با قطع دسترسی به اعضای جدید شکست داد.
کشته شدن 5 خبرنگار در لیبی
یک فرمانده نظامی در لیبی از کشته شدن پنج خبرنگار یک شبکه تلویزیونی این کشور به دست داعش خبر داد.
این خبرنگاران در اوت 2014 در حالی که در حال حرکت به سمت بنغازی بودند ربوده شدند و اجساد آنان در شهر بیضا کشف شد.
افزایش اعضای شورای امنیت
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل برای اینکه موثرتر عمل کند باید بیشتر از 20 عضو داشته باشد.
وی افزود: با افزایش اعضای شورای امنیت می‌توان انتظار داشت این شورا موثرتر و کارآمدتر عمل کند. شورای امنیت دارای 15 عضو است (5 عضو دائم و 10 عضو غیردائم).