kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
با زیر گرفتن 4 نظامی صهیونیست

فلسطینی‌ها انتقام خون نوجوان 16 ساله را گرفتند

یک راننده فلسطینی در اعتراض به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی چهار نفر از نیروهای پلیس این رژیم را در همین شهر زیر گرفت و از صحنه گریخت.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چهار تن از نیروهایش در قدس اشغالی توسط یک خودرو زیر گرفته و زخمی شده‌اند که یک نفر از آنان به علت شدت جراحات کشته شد.
نظامیان صهیونیست بعد از این اتفاق به سمت خودرو تیراندازی کردند اما موفق نشدند راننده را متوقف کنند.
ناظران فلسطینی اعلام کردند که این اقدام در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. روز شنبه نظامیان صهیونیست یک نوجوان 16 ساله فلسطینی را پس از اینکه به زمین انداختند با چندین گلوله جنگی به شهادت رساندند. به دنبال انفجار یک خودرو نزدیک تل‌آویو نیز سه نظامی صهیونیست زخمی شدند، هنوز علت انفجار مشخص نشده است.
قدس اشغالی روز گذشته تحت تاثیر شهادت این نوجوان فلسطینی صحنه درگیری‌های شدید بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست بود و در نتیجه این درگیریها در حومه شرقی این شهر 70 فلسطینی زخمی شدند.
این درگیری‌ها پس از شهادت نوجوان 16 ساله فلسطینی رخ داد که در نزدیکی ایستگاه بازرسی «الزعیم» در اردوگاه قلندیا توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. صهیونیست‌ها در ابتدا مدعی شدند این نوجوان قصد داشته آنها را با چاقو بزند. اما بعدها مشخص شد شهادت این نوجوان فلسطینی در پی هتاکی نظامیان صهیونیست به خواهر وی صورت گرفته است!
سخنگوی نظامیان صهیونیست نیز دلیل شلیک به این نوجوان را «همراه داشتن چاقو» و تلاش برای حمله به ماموران صهیونیستی عنوان کرده است.
یک جوان فلسطینی نیز شنبه شب در الخلیل در جنوب کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
فلسطینیان ساکن شرق بیت‌المقدس در اعتراض به قتل این دو نوجوان دست به اعتصاب زده‌اند.
فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس به نشانه اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی مغازه‌هایشان را در سراسر شرق بیت‌المقدس بسته و عملا این بخش از شهر به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
نظامیان صهیونیست نیز از بیم خشم فلسطینیان در نقاط مختلف شهر بیت‌المقدس مستقر شده‌اند.
جنبش حماس در واکنش به شهادت دو نوجوان فلسطینی اعلام کرد، تعلل تشکیلات خودگردان فلسطین برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی در اردوگاه لاهه، این رژیم را برای ادامه جنایاتش تشویق کرده است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به شهادت دو نوجوان فلسطینی اعلام کرد که جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی بدون مجازات باقی نخواهد ماند.