kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان

فرمانده سپاه قائم(عج) سمنان از برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی این استان از نهم تا هجدهم اردیبهشت در سالن غدیر سمنان خبر داد.

سرتیپ سیدمحمدتقی شاهچراغی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام کار سازمانی 10 ساله برای برگزاری بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان، افزود: جمع‌آوری آثار سه هزار شهید در قالب 170 هزار برگ، 145 هزار قطعه عکس، هزار حلقه فیلم، بازبینی فیلم‌ها، تولید 150 عنوان کتاب و 45 جلد فرهنگنامه شهدا انجام شده و ادامه دارد. وی افزود: 14 حلقه فیلم مستند از شهدای شاخص سمنان و هفت حلقه فیلم مستند از حضور رزمندگان این استان، تهیه یک فیلم بلند تلویزیونی، تهیه 50 قسمت فوتورمان و قطعه موسیقی ویژه کنگره دیگر فعالیت‌های انجام شده برای این آیین است.
شاهچراغی گفت: برنامه کنگره شهدای استان سمنان از صبح نهم اردیبهشت با نواختن زنگ ایثار در تمام مدارس این استان آغاز می‌شود و 600 دانش‌آموز در حرکتی که نماد اعزام رزمندگان است، به سمت گلزار شهدای سمنان حرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: گردهمایی 600 نفره روحانیون سمنان در سالن غدیر این استان، گلباران تمام مزارهای شهدای استان اجرای برنامه با نوای کاروان با حضور هنرمندان کشوری، همایش کودک و نوجوانان با حضور هزار و 300 دانش‌آموز پسر استان سمنان، همایش 2 هزار و 500 نفری دانش‌آموزان دختر استان سمنان و برگزاری شب شعر و خاطره با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی کشور را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد. برنامه اصلی این کنگره با حضور مسئولان کشوری و 4 هزار مهمان از پیشکسوتان، رزمندگان خانواده شهدا و مسئولان برگزار می‌شود.