kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
با حضور معاون رئیس‌جمهوری

عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج آغاز شد

با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج روز جمعه آغاز شد.

محمدباقر نوبخت در آیین آغاز عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 170 میلیارد ریال عنوان کرد.
نوبخت رودخانه بشار یاسوج را یکی از رودخانه‌های زیبای کشور دانست و افزود: این رودخانه ظرفیت ساحل سازی در حاشیه مانند رودخانه زاینده‌رود اصفهان را دارد.
به گفته وی رودخانه 19 کیلومتری بشار یاسوج با توجه به اینکه از حاشیه شهر یاسوج عبور می‌کند ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران و توسعه این شهر را دارد.
پل بشار در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر رودخانه بشار یاسوج به مدت 18 ماه احداث می‌شود.
با احداث این پل تا حدود زیادی حجم ترافیک در این شهر گردشگرپذیر کاهش خواهد یافت و دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد(ع) و نیز خیابان‌های اصلی شهر و ارتباط چند روستای اقماری با شهر یاسوج از دیگر مزایای این طرح است.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج گفت: برای تکمیل این بیمارستان 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
علیزاده افزود: در 2 سال اخیر اعتبارات اختصاص داده شده برای ساخت بیمارستان یاسوج 4 برابر افزایش داشته است و برای تکمیل آن امسال 150 میلیارد ریال و سای آینده 250 میلیارد ریال مورد نیاز است.
نوبخت از تخصیص اعتبار 100 درصدی این بیمارستان در سال‌های 94 و 95 خبر داد و گفت: مسئولان استانی تلاش می‌کنند تا این طرح بزرگ بهداشتی در پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. مدیر کل طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بازدید از بزرگ‌ترین تالار مرکزی جنوب کشور در یاسوج گفت: برای تکمیل این طرح فرهنگی و هنری در 2 سال آینده 520 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
معمار افزود: امسال 80 میلیارد ریال و سال آینده 150 میلیارد ریال باید به این طرح اختصاص یابد. نوبخت هم گفت: تلاش می‌کنیم تا در شورای برنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز تکمیل تالار مرکزی یاسوج را افزایش دهیم.
در این مراسم از 20 پایگاه و 6 مرکز سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از پنجاه میلیارد ریال هزینه بهره‌برداری شد. با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 63 هزار نفر در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.