kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزارت خارجه بنا ندارد فکت‌شیت را منتشر کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظاهراً وزارت خارجه بنا ندارد فکت‌شیت را منتشر کند تأکید کرد: اگر میان داده‌ها و ستانده‌ها توازن برقرار نشود، توافق امکان‌پذیر نخواهد بود.


«سیدحسین نقوی‌حسینی»  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات هسته‌ای لوزان اظهار داشت: وزارت خارجه بنا ندارد فکت‌شیت را ارائه کند و سخنگوی این وزارتخانه نیز در نشست خبری اخیر خود رسما این موضوع را اعلام کرد؛ بنابراین ظاهرا فکت‌شیت ایرانی منتشر نخواهد شد و چرایی آن را نیز توضیح نداده‌اند.
نقوی حسینی تصریح کرد: در حال حاضر میان داده‌ها و ستانده‌ها واقعا توازن برقرار نیست و وقتی وزیر امور خارجه روسیه اعلام می‌کند که فکت‌شیت آمریکایی‌ها مورد تایید ماست و اشکالی ندارد، با توجه به اینکه روسیه طرف آمریکا نیست، بنابراین نگرانی‌های ما در این زمینه بجاست.
وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده باید نسبت به توصیه‌هایی که به آنها شده توجه کند، اظهار داشت: اگر تیم مذاکره‌کننده توانست توازن لازم را میان داده‌ها و ستانده‌ها ایجاد کند، مذاکرات به توافق منجر می‌شود و اگر چنین توازنی امکان‌پذیر نباشد، قطعاً تیم مذاکره‌کننده چنین توافقی را امضا نخواهد کرد.
به گزارش مهر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین اقدامات مجلس بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر در میان گذاشتن جزئیات مذاکرات با مردم، خاطرنشان کرد: هم کمیسیون امنیت ملی از وزارت امور خارجه خواسته است که فکت‌شیت را منتشر کنند و هم ۲۱۳ نماینده مجلس در نامه‌ای چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.
نقوی حسینی افزود: اخیرا نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در همین زمینه از وزیر امور خارجه طرح سؤال کرده‌اند و این سوال نیز به هیئت رئیسه تقدیم شده و روال خودش را طی خواهد کرد و وزیر امور خارجه نیز باید در کمیسیون حاضر شده و پاسخ بدهد.