kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۵۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
تکفیری‌ها علیه تکفیری‌ها

داعش و طالبان علیه یکدیگر اعلان جنگ کردند

بنابر اعلام مقامات رسمی افغانستان، دو گروه تکفیری طالبان و داعش علیه یکدیگر اعلان جنگ کردند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرماندهی امنیت ولایت هلمند در جنوب افغانستان یکشنبه شب هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفته که تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات را به عهده نگرفته است.
فرمانده پلیس ولایت هلمند که در نشست خبری در رابطه با این حمله سخن می‌گفت از ایجاد شکاف در صفوف داعش و طالبان افغانستان خبر داد و گفت: «شورشیان در افغانستان علیه یکدیگر حکم جهاد داده‌اند.»
وی از اسنادی سخن گفت که براساس آن‌ گروه تروریستی داعش در افغانستان به رهبری «ملا عبدالرئوف خادم» دستور دارند تا افراد گروه طالبان را هدف حملات خود قرار دهند.
این فرمانده نظامی اسناد دیگری را در اختیار خبرنگاران قرار داد که نشان می‌دهد گروه طالبان افغانستان علیه افراد وابسته به داعش اعلان جنگ کرده است. «ملا عبدالرئوف خادم» نخستین فردی بود که در افغانستان از گروه تروریستی داعش حمایت کرد که پس از مدتی کشته شد. گروه طالبان افغانستان و داعش تاکنون بارها اختلافات عمیق خود را نشان داده‌اند که گزارش دیروز فرمانده پلیس هلمند برگی دیگر از این اختلافات را نشان می‌دهد. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی رسمی گروه طالبان افغانستان پیش از این بر عدم حمایت طالبان از داعش تاکید و اعلام کرده بود که با داعش همکاری نخواهند کرد.
تروریست‌های داعش مدتی است حضور خود را در افغانستان اعلام کرده‌اند. آنها حتی به صورت رسمی مسئولیت انفجار اخیر افغانستان در جلال آباد که منجر به کشته شدن 33 تن شد را برعهده گرفتند. تروریست‌های داعش برآنند تا نیروهای افراطی‌تر طالبان را جذب گروه‌های خود کنند.
با این حال برخی مقامات رسمی افغانستان می‌گویند، داعش در افغانستان  حضور ندارد. برخی معتقدند آن عده‌ای که به عنوان داعش در افغانستان اعلام موجودیت کرده‌اند، همان اعضای سابق گروه تروریستی طالبان هستند.
از سوی دیگر «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با روزنامه الشرق اظهار داشت: «اکثر افراد القاعده جنگ در افغانستان را رها کرده و برای جنگ به عراق، سوریه و یمن عزیمت کرده‌اند.» وی در ادامه افزود: « ملا محمد عمر» رهبر طالبان در قید حیات است و با نمایندگان خود دیدار می‌کند و هیچگونه اختلاف داخلی در بدنه گروه طالبان
وجود ندارد.