kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

تکذيب شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره ادغام دانشگاه علوم اقتصادی(اخبار دانشگاه)

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شورا مصوبه‌ای در خصوص ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: «پیرو درج خبری مبنی بر ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به اطلاع می‌رساند این شورا مصوبه‌ای در این خصوص ندارد و ادعای مطرح شده در این زمینه تکذیب می‌شود.
شایان ذکر است وزیر علوم  اخیرا در خصوص ادغام انجام شده، با اشاره به اینکه: «اين مسئله دست ما نبوده و مصوبه چهار الي پنج سال پيش شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مصوبه ۱۰ سال پيش شوراي عالي اداري است گفته بود:. در اين مصوبه به صراحت گفته شده است كه دانشگاه علوم اقتصادي در يكي از دانشگاه هاي سراسري تهران ادغام شود. ادغام اين دو دانشگاه در چارچوب قانون صورت گرفته است، قبلا نیز وضعیت چند دانشگاه دیگر بررسی شده بود؛ و به اين جمع بندي رسيدند كه چون دانشگاه خوارزمي دانشكده اقتصاد ندارد، دانشگاه علوم اقتصادي در اين دانشگاه ادغام شود.» گفتنی است  يكي از دلايل نارضايتي دانشجويان همين است، دانشگاه علوم اقتصادي هراز چند گاهي به عنوان گزينه ادغام با يكي از دانشگاه هاي تهران مطرح مي شد، اما حالا دانشجويان اين دانشگاه معتقدند كه انتخاب خوارزمي براي ادغام در سطح علمي آنها نيست.