kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

دعوت از تجار ایرانی برای تهاتر کالا با ونزوئلا

رئيس سازمان توسعه تجارت ایران از تهاتر کالا با ونزوئلا خبر داد و از تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان برای حضور در بازار این کشور به‌ویژه در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی دعوت کرد.

ولی‌الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: سازمان توسعه تجارت از کلیه تجار، بازرگانان و تولیدکنندگانی که تمایل به حضور در بازار ونزوئلا دارند و به‌ویژه در زمینه صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی فعالیت می‌کنند، درخواست می‌کند میزان توانمندی خود را برای حضور در بازار ونزوئلا به اداره اروپا و آمریکای معاونت بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت اعلام کنند تا بتوانیم تدارکات لازم را برای تحقق این تجارت فراهم کنیم.
وی افزود: چند روز گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های عامل، جلسه‌ای در ارتباط با تجارت با ونزوئلا برگزار شد و در نهایت بعد از مذاکرات و مطالعات انجام شده مقرر شد کالاهایی که ونزوئلا نیاز دارد به آن کشور صادر شود و آنها نیز آمادگی خود را برای تهاتر کالا اعلام کردند.
افخمی‌راد در عین حال بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم سازمان توسعه تجارت در سال جدید افزایش رفت و آمد با کشورهای پیرامونی برای فراهم آوردن زمینه‌ای برای افزایش تجارت بین ایران و سایر کشورهاست.
 در این زمینه در نظر داریم حجم تجارت بین ایران و سایر کشورها را در قالب تفاهم‌نامه‌ای دو یا چندجانبه افزایش دهیم.