kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
وزیر کشور:

هیچ مقام دولتی حق ورود به انتخابات را ندارد

وزیر کشور تاکید کرد: دولت مطلقا وارد انتخابات نخواهد شد و هیچ مقام دولتی حق ورود به انتخابات را ندارد و در این موضوع با هر تخلفی برخورد می‌کنیم


عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قبل از 22 بهمن سال گذشته در شرق کشور گروهی که دارای مقدار زیادی مواد مخدر و مسلح بودند دستگیر شدند؛ این گروه از سال 87 تا کنون 90 ترور انجام داده بودند که به همت نیروهای امنیتی تمام آنها دستگیر شدند و امیدواریم در شرق کشور بتوانیم امنیت مستحکم‌تری را ایجاد کنیم.
وی در خصوص حادثه شیراز نیز افزود: در خصوص مسئله شیراز که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد تلاش کردیم یک بررسی دقیق میدانی انجام شود و در این خصوص 10 نفر به قوه قضاییه معرفی شدند که در حال حاضر با وثیقه آزاد و گزارشی نیز به رئیس‌جمهور ارائه شده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه از اقدامات موثر وزارت کشور آزادی 4 گروگان در سال گذشته بود خاطرنشان کرد: موضوع اسیدپاشی اصفهان بطور جدی در اولویت پیگیری وزارت کشور است.
در ادامه وی به توسعه مترو و ریل شهری اشاره کرد و گفت: در این خصوص 141 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برداشت شده و 1700 میلیارد ریال به شهرداری‌ها برای یارانه حمل و نقل عمومی پرداخت شده و توانستیم 17 هزار اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم که بابت هر یک از اتوبوس‌های جدید یک اتوبوس فرسوده باید از ناوگان حمل و نقل خارج شود.
وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون به دلایل اخلاقی و اجتماعی فرصت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را نداشتیم خاطرنشان کرد: مقرر شد،کارشناسان وزارت ورزش و کشور آیین‌نامه نحوه حضور زنان در استادیوم‌ها را تهیه کنند که این‌ کار رو به اتمام است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه منشأ ورود پول‌ها در حوزه سیاست و قدرت باید شناسایی شود، تصریح کرد: در انتخابات باید منشأ پول‌های تبلیغاتی کاملا مشخص باشد.
وی ادامه داد: برآورد کارشناسان ما از بیش از 400 میلیارد دلار  مباحث مالی در  بحث مواد مخدر، 3 میلیارد دلار از ایران این امکان گردش را پیدا می‌کند و این یعنی حداقل 5 تا 6 هزار میلیارد تومان در حوزه مواد مخدر است و ما در حوزه کالا نیز این مسئله را داریم و در حوزه‌های دیگر این مسئله دیده می‌شود. در حوزه مواد مخدر گفته شده که پول کثیف به حوزه‌های اقتصاد از طریق ایجاد سلاح و مهمات و تجهیزات برای اشرار ورود پیدا می‌کند.
رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهاراتی درباره سرکوب و برخوردهای خشن در زندان‌ها مطرح کرد و آیا چنین اظهاراتی درست است، پاسخ داد: مسئول زندان‌ها وزارت کشور نیست، اما براساس گزارشی که آقای آملی لاریجانی در جلسات شورای عالی امنیت ملی درباره زندان‌ها می‌دهند چنین چیزی نبوده و بر عکس بر نظارت دائم بر زندان‌ها اعلام رضایت کردند، حتی در جلسه اخیر که با مسئولان نیروی انتظامی داشتیم سوال کردم که آیا گزارشی از سرکوب و برخورد خشن توسط ماموران ناجا گزارش شده که گفتند حتی یک مورد هم نداشتیم.
وی با بیان اینکه دولت مطلقا وارد انتخابات نخواهد شد، اظهارداشت: هیچ مقام دولتی حق ورود به انتخابات را ندارد و در این موضوع با هر تخلفی برخورد می‌کنیم،اگر برخی از افراد دولتی حزب، تشکل و یا روزنامه‌ای داشته باشند مثل همه مردم منعی برای فعالیت ندارند اما نباید از امکانات دولتی استفاده شود. وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگیری سلام ریگی هنوز برای ما قطعی نشده است، افزود: باید اسناد و مدارک پاکستانی‌ها درباره دستگیری وی را بررسی کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی در باره انتخابات الکترونیکی نیز گفت: امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به صورت کامل به دلیل کمبود منابع ممکن نیست و تلاش می‌کنیم چند شهر مهم را به صورت الکترونیکی رای‌گیری کنیم.
به گزارش فارس وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات تاکید کرد: ‌باید قانون ضد پول‌شویی را فعال کنیم، منشأ ورود پول‌های کثیف به انتخابات را باید شناسایی کنیم از این رو به‌دنبال ایجاد یک تبصره در این راستا در قانون هستیم.