kayhan.ir

کد خبر: ۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷

پیشنهاد مشت آهنین ارتش برای مهار ناآرامی‌های تایلند

ارتش تایلند برای کنترل بحران این کشور، خواستار تشدید تدابیر امنیتی شده است.

ارتش تایلند برای کنترل بحران این کشور، خواستار تشدید تدابیر امنیتی شده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی ارتش تایلند پس از کشته شدن یکی از رهبران مخالف در زمان برگزاری مرحله مقدماتی انتخابات گفت: ارتش نگران درگیری‌های بین مخالفان و دولت و خواستار تشدید تدابیر امنیتی در مناطق ناآرام و پرتنش است.
«سوتین تاراتین» یکی از رهبران مخالف دولت روز یکشنبه مقابل شعبه رأی‌گیری در بانکوک هدف قرار گرفت و کشته شد. درهمین حال نخست‌وزیر تایلند خواستار اتخاذ مواضع سختگیرانه‌تر پلیس علیه مخالفان شد. خانم «یینگلوک شیناواترا» حمایت خود را از دستگیری «سوتپ تائوگسوبان» رهبر مخالفان اعلام کرد. هواداران تائوگسوبان روز یکشنبه به صدها هزار نفر از مردم بانکوک اجازه ندادند رأی خود را به صندوق‌ها بریزند. آنها ورودی 20 شعبه اخذ رأی را قفل و زنجیر کردند. با بالا گرفتن تنش‌ها «سوتپ تائوگسوبان» از ارتش خواسته، از جان وی محافظت کند تا به سرنوشت رهبر قبلی مخالفان دچار نشود.
در مقابل این درخواست «چالرم یوبامرانگ» که از افسران بلندپایه پلیس تایلند است خواهان تسلیم تائوگسوبان شد و از محافظان او خواست در برابر دستگیری رهبرشان مقاومت نکنند.
ارتش تایلند با این افسر بلندپایه پلیس روابط خوبی ندارد چراکه از نظر ارتش، چالرم، در بحران کشور بی‌طرف نیست. فرمانده ارتش تایلند اعلام کرده ارتش در بحران کشور بی‌طرف است. او دلیل اتخاذ این تصمیم را وقوع 18 کودتا در کشور از 1930 تاکنون و عادی بودن این حوادث در تایلند اعلام کرده است. درگیری‌های بانکوک، پایتخت تایلند تاکنون 10 کشته و 571‍ مجروح برجای گذاشته است.