kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
در آخرین جلسه هیئت دولت در سال 93 به ریاست روحانی

هیئت وزیران با رتبه‌بندی و افزایش حق شغل معلمان موافقت کرد

روز گذشته آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۳۹۳ که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد با رتبه‌بندی معلمان و افزایش حق شغل معلمان موافقت کرد .


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان  در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 93 با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه سال نو فرارسیدن سال جدید را به همه‌ خبرنگاران رسانه‌های جمعی و ملت ایران تبریک می‌گویم، اظهارکرد: همچنین به روح بلند فاطمه اطهر‌(س) درود و سلام می‌فرستم که امسال ایام عید ما رنگ و بوی فاطمی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علی‌رغم برخی سختی‌ها و مشکلات در مجموع ملت ما و دولت خدمتگزار مشمول الطاف الهی بودند، تصریح کرد: ‌به راستی خداوند به ما کمک کرد و در سالی که هنوز سایه تحریم‌ها بالای سر ملت بود و با خشکسالی و مشکلات اقلیمی دست و پنجه نرم کردیم و همچنین قیمت نفت کاهش یافت اما موقعیتهای بزرگی را در صحنه‌های مختلف به دست آوردیم.
روحانی با اشاره به اینکه در صحنه‌ سیاست خارجی موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم، افزود:‌ روابط ما با همسایگان‌مان و کشورهای جهان پیشرفت داشت و در مذاکراتی که با کشورهای مختلف از جمله 1+5 داشتیم قدم‌هایی به پیش گذاشتیم و موفقیت‌هاکسب کردیم. همچنین در زمینه رابطه با همسایگان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشتیم و در برنامه‌ریزی اقتصادی حجم تجارت و روابط اقتصادی ما به دو برابر افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه‌ تعامل با جهان توانستیم به لطف خدا، حمایت مردم و هدایت رهبری قدم‌های خوبی برداریم، خاطر نشان کرد:‌ در زمینه مسائل اقتصادی هنوز مشکلات پایان نیافته است و مردم در زندگی اقتصادی‌شان با مسائلی روبرو هستند اما آمارها به ما از موفقیت‌های قابل ملاحظه خبر می‌دهد که همه آنها با حمایت حضور، کمک و تلاش مردم بوده است.
به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور همچنین به موفقیت‌های حوزه‌ کشاورزی و صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در زمینه‌ بودجه عمرانی نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و تا ماههای آخر سال فکر نمی‌کردیم بودجه‌ عمرانی در سال 93 به 30 هزار میلیارد تومان برسد که با حجم سال قبل تفاوت بسیار زیادی دارد.
روحانی با بیان اینکه امیدوارم سال 94 سال بهتری برای شکوه ملت ما باشد تاکید کرد: مطمئن هستم به لطف خداوند و حضور حمایت‌های مردم و رهبری سال آینده در زمینه‌ اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و همچنین سیاسی با وجود دو انتخابات که در پیش رو داریم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.
افزایش 14درصدی ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین
همچنین در آخرین جلسه هیئت دولت که روز گذشته در سال ۱۳۹۳ برگزار شد اعضای دولت درباره مهمترین مسائل کشور با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند.
در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.
تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت‌پذیری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از مصوبات این جلسه هیئت وزیران بود.
هیئت وزیران همچنین با رتبه‌بندی معلمان موافقت نمود.
براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.
مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.
با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌ها به میزان ۱۴درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین گردید.
لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از ۱۰ سال گذشته است، پس از  ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیئت وزیران رسید.
لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر مصوبات جلسه هیئت وزیران بود.
در ادامه، هیئت وزیران مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۱۷ کیلومتر راه خروجی از شهر بوشهر به منظور ایمن‌سازی و خروج از بحران تردد و مقابله با حوادث و سوانح پیش‌بینی نشده در استان بوشهر اختصاص داد.
دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای قسمتی از آزادراه قم – تهران – مشهد حد فاصل سبزوار – نیشابور – مشهد به طول حدود ۲۲۳ کیلومتر، شامل مطالعات، طراحی، تملک اراضی، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد را با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.
اصلاح تصویب‌نامه موضوع نحوه تسویه بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی، از دیگر مصوبات دولت بود.
با تصویب هیئت وزیران مطالبات نیروگاه چابهار با بدهی خریداران آن نیروگاه به سازمان خصوصی‌سازی تهاتر یافت.