kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد

انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها

رئیس سازمان زندان‌های کشور از انتقال زندان‌ها به بیرون از شهرها خبر داد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور از انتقال زندان‌ها به بیرون از شهرها خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید از زندان اهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وجود زندان‌ها در داخل شهر مطلوب نیست و باعث بروز مشکلات برای همسایگان می‌شود، گفت: با همکاری دستگاه قضایی و مسئولان شهرستانها زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل می‌شوند.
وی یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها را کاهش جمعیت زندانی دانست و گفت: ساماندهی مناسب زندان‌ها، اولویت برنامه‌های این سازمان در جهت ارتقا کمی و کیفی وضعیت زندانهاست.
به گزارش ایرنا، رئيس سازمان زندان‌ها افزود: با تامین فضای مناسب در خارج از شهرها برنامه‌های متنوع ویژه‌ای برای بهتر سپری کردن مدت زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، اصلاحی تربیتی و آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای و آماده‌سازی آنان برای ورود به جامعه اجرا می‌شود.
آزادی 9 هزار زندانی در کشور
مدیر عامل ستاد دیه کشور از آزادی بیش از 9 هزار و 200 زندانی جرایم غیرعمد با کمک نیکوکاران و ستاد دیه از زندان‌های کشور در سال جاری خبر داد.
اسدالله جولایی در جشن آزادی 27 زندانی در اصفهان گفت: این تعداد زندانی با بدهی بیش از 9هزار میلیارد ریال در زندان‌ها به سر می‌بردند که با گذشت 5 هزار میلیارد ریال شاکیان و کمک خیران و ستاد دیه از زندان‌ها آزاد شدند.
وی افزود: هم‌اکنون بیش از 7 هزار زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از 4 هزار میلیارد ریال برای رهایی از زندان امید به گذشت شاکیان و کمک خیران دارند.
وی گفت: از این تعداد زندانی هزار و 500 راننده با بدهی دیه تصادف در زندان‌ها هستند.
مدیر عامل ستاد دیه کشور افزود: تا پیش از تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث روزانه 57 تا 60 راننده بدهی دیه تصادف به سبب ناتوانی در پرداخت دیه روانه زندان می‌شدند که هم‌اکنون این میزان روزانه به یک نفر کاهش یافته است.
انتقاد معاون قوه قضائیه از اختصاص نیافتن
اعتبار به خانواده‌های زندانیان
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان‌ها، زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی از عدم اختصاص اعتبار  هزار میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اهر، غلامحسین اسماعیلی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: سال 92 مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای کمک به خانواده‌های زندانیان و انجمن حمایت از زندانیان توسط دولت مصوب شد که متأسفانه با گذشت قریب به 10 ماه از سال تاکنون این اعتبار اختصاص نیافته است.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد مسئولان ذی‌ربط امیدواریم این اعتبار تا پایان سال جاری به این سازمان پرداخت شود تا بتوانیم کمک‌های موثر و لازم را به زندانیان انجام دهیم.
معاون قوه قضائیه کشور از تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان در سراسر کشور برای کمک به خانواده‌های زندانیانی که به دلیل زندانی شدن سرپرست خانوار دچار مشکل شده‌اند خبر داد و گفت:
تلاش داریم تا خانواده زندانیان در غیاب سرپرست خانواده دچار مشکل، انحراف و مسائل اجتماعی و بزهکاری نشوند.
اسماعیلی اظهار کرد: برای سال جاری با هماهنگی و رایزنی‌های به عمل آمده با دولت و مجلس تلاش داریم با بودجه 93 بتوانیم نیازهای اساسی خانواده‌های زندانیان را با اختصاص اعتبارات لازم تأمین کنیم و دغدغه‌های خانواده‌های زندانیان را تا حد ممکن رفع کنیم.
وی در ادامه نقش خیران در حمایت از انجمن‌های حمایت از زندانیان را موثر و کارگشا عنوان کرد.