kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶

حوادث چهارشنبه‌سوری در شهرهای کشور 6کشته برجای گذاشت

چهارشنبه‌سوری امسال دست‌کم 6 کشته و یک هزار و 300 مجروح به جای گذاشت و چند باب واحد مسکونی را تخریب کرد.


سرویس شهرستانها:

به گزارش خبرنگار کیهان از ساری، مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان مازندران گفت: در شب آخرین چهارشنبه سال در اثر ترقه‌بازی دست کم 63 نفر دچار سوختگی شدند. تفضلی افزود: بیشترین آسیب‌دیدگان از ناحیه دست دچار مجروحیت شده‌اند.
وی با بیان اینکه سن بیشتر مجروحین بین 15 تا 25 سال است گفت: 8 نفر از مجروحان در بیمارستان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. به گفته تفضلی 13 نفر از مصدومان بانوان بودند. به گزارش خبرگزاری‌ها رئيس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان گفت: در چهارشنبه سوری امسال 62 نفر مجروح شدند که از این تعداد 44 نفر آنان مرد بودند. جمشید محمدی افزود: در اثر انفجار فشفشه آبشار انگشت دست یک نوجوان 14 ساله در رشت قطع شد.
به گفته وی 4 نفر از مجروحان در بیمارستان بستری شده‌اند. شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان گلستان به 12 نفر رسید. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان گفت: از این تعداد 4 نفر در گنبدکاووس، دو نفر در رامیان و بقیه در گرگان مجروح شده‌اند.
صفایی گفت: سوختگی این مصدومان سطحی بود ولی حال یک نوجوانان سیزده ساله در گنبدکاووس وخیم است. او گفت: یک چشم این نوجوان تخلیه شد و به سبب ضربه مغزی اکنون در بخش آی سی‌یو بیمارستان گنبدکاووس بستری است.
براساس اعلام اورژانس دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان، در شهر سمنان چهار نفر، در شاهرود چهار نفر، در مهدیشهر دو نفر و در گرمسار و دامغان هر کدام یک نفر بر اثر حوادث چهارشنبه‌ آخر سال مجروح شدند. دو نفر از مصدومان شاهرود، آتش‌نشانانی هستند که هنگام اطفای حریق مصدوم شدند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد: حوادث چهارشنبه آخر سال در خراسان رضوی دو کشته و 166 مجروح برجای گذاشت.
دکتر وفائی‌نژاد افزود: شب چهارشنبه، بر اثر حوادث آتش‌سوزی 76 نفر در بیمارستان‌های امام رضا(ع) خاتم‌الانبیا(ص) و طالقانی مشهد بستری شدند و 15 نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند. به گفته وی دو کشته حوادث چهارشنبه سوری مربوط به یک جوان بوده که بر اثر اصابت نارنجک دستی به سر در مشهد مجروح شد و بامداد دیروز در بیمارستان فوت کرد در تربت‌حیدریه هنگام آتش بازی یک نفر بر اثر اصابت چاقو مجروح شد و دیروز در بیمارستان جان باخت. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:‌3 نفر هم در مشهد دچار قطع عضو انگشت و  دست شدند. همچنین 2 مصدوم هم که در بیمارستان بستری هستند حالشان وخیم گزارش شده است و هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
همچنین مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد از وقوع انفجار در یک مجتمع 6 واحدی و مصدومیت سه نفر خبر داد و گفت: این حادثه هنگامی رخ داد که سه جوان در زیرزمین مجتمع مزبور در حال بازی با مواد محترقه دست‌ساز بودند، مهدی رضایی افزود: در اثر انفجار مهیبی که در این زیرزمین رخ داد سه نفر زیر آوار ماندند.
وی با بیان اینکه 3 مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شدند گفت: حال دو تن از این مصدومان وخیم گزارش شده است. این سومین حادثه انفجار در ساختمان‌های مسکونی در مشهد بود در همین روز، یک سرباز در مشهد که مشغول انجام وظیفه بود با نارنجک دست‌ساز از ناحیه صورت به شدت مجروح شد که مسئولان بیمارستانی احتمال زنده ماندن او را بسیار ضعیف اعلام کردند. همچنین مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: خودرو عملیاتی آتش‌نشانی مشهد که در حال اعزام به ماموریت بود مورد اصابت مواد محترقه قرار گرفت. حسین خاکپور افزود: در اثر این حمله صدماتی به بدنه خودرو وارد شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در چهارشنبه آخر سال در این استان 6 نفر مجروح شدند که از این تعداد 2نفر در بیرجند و 4 نفر در قائن بوده‌اند. دکتر دلخروشان افزود: از این تعداد 3 نفر در محل درمان و 3 نفر دیگر به بیمارستان‌ها اعزام و به صورت سرپایی درمان شدند. قائم‌مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت در حوادث آخرین شب  چهارشنبه امسال یک نفر جان باخت و 200 نفر نیز مجروح شدند. دکتر شرق اضافه کرد: سه نفر از مصدومان با قطع عضو از ناحیه دست و انگشتان مواجه شدند. وی با اشاره به انفجار یک واحد مسکونی سه طبقه در ارومیه گفت: در این حادثه 8 نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها به شدت وخیم گزارش شده است. به گفته دکتر شرق فرد جان باخته از ساکنان همان واحد مسکونی سه طبقه بوده است. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز با بیان اینکه 129 نفر در این استان بر اثر حوادث چهارشنبه سوری راهی مراکز درمانی شدند گفت: از این افراد 12 نفر بستری و 5 نفر به مراکز فوق تخصصی ارجاع داده‌اند.
رئيس پلیس استان البرز هم گفت: دو جوان یکی بر اثر مخفی کردن مواد محترقه دست‌ساز در شکم خود و انفجار آن جان خود را از دست داد و جوان دیگر نیز بر اثر درگیری به خاطر ترقه‌بازی و مزاحمت برای دیگران و اصابت چاقو در بیمارستان فوت کرد.
سرتیپ کامران صالحی افزود: در این شب 125 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.
همچنین نوجوان 17 ساله‌ای هنگام ساخت نارنجک دستی در منطقه زیباشهر قرچک جان خود را از دست داد.
مسئولان بیمارستان شهدای 15 خرداد ورامین اعلام کردند این نوجوان به همراه سه دوست خود در ساعات پایانی شب مشغول تهیه مواد محترقه و منفجره بود که نارنجک دستی در داخل دستانش منفجر شد. شدت جراحت به حدی بود که تقریبا تمام اعضای فوقانی بدن او از جمله ریه‌ها و روده‌هایش بشدت آسیب دید و شصت دستش نیز قطع شد. به گفته مسئولان بیمارستان این نوجوان 17 ساله پیش از ورود به بیمارستان جان باخته بود.
سه نفر دیگر از دوستان همراه این نوجوان سرپایی درمان و مرخص شدند. علاوه بر این افراد، 12 نفر دیگر نیز بر اثر بی‌احتیاطی در هنگام استفاده از مواد محترقه و نیز پریدن از روی آتش مصدوم شدند که پس از درمان مرخص شدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، نیز گفت: چهارشنبه آخر سال در قم 15 مجروح بر جای گذاشت.احمد نامداری، افزود: در دو حادثه دو نفر از مصدومین فورا به بیمارستان اعزام و بستری شدند که یکی از آنها کودکی 9 ساله است که حین بازی با مواد منفجره از ناحیه گردن دچار مشکل شده که نیاز به عمل جراحی دارد.وی اضافه کرد: همچنین فردی 55 ساله به علت تلاش برای انداختن ترقه دچار پارگی از ناحیه دست شده که این مورد نیز نیاز به عمل جراحی دارد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مجروحیت 61 نفر خبر داد و گفت: از این تعداد 7 نفر در بیمارستان بستری شدند. منوچهر مهرام افزود: بیشترین جراحت‌ها از ناحیه دست و چشم بوده است.
قائم مقام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: حوادث چهارشنبه‌ آخر سال در استان زنجان، 90 نفر را روانه بیمارستان کرد. دکتر موسوی‌زاده با اشاره به اینکه میانگین رده سنی آسیب‌دیدگان در استان بین 15 تا 19 سال است افزود: 70 نفر از این مصدومین آقایان و 20 نفر نیز بانوان بودند. وی گفت: 17 نفر از این مصدومان به علت درصد سوختگی بالا در بیمارستان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: 69 نفر در حوادث چهارشنبه سوری مجروح شدند که 7 نفر آنان تحت نظارت پزشک قرار دارند. رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: 44 نفر در این شب مجروح شدند که 40 نفر آنان به صورت سرپایی مداوا شدند. معصومی افزود: 4 نفر از ناحیه چشم دچار صدمه شده بودند که سه نفر آنان مورد عمل جراحی قرار گرفتند و یک نفر هم به تهران اعزام شد. مدیرکل علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه 63 نفر در این استان شب چهارشنبه مجروح شدند گفت: از این تعداد 8 نفر مصدوم در شهرستان‌های استان و 55 نفر نیز در شهر اراک به بیمارستان‌ها منتقل شدند که 18 نفر از آنها بستری شدند و یک نفر هم قطع عضو شده است. دکتر طاهر احمدی افزود: بیشتر جراحات در ناحیه چشم و سوختگی دست به وقوع پیوسته است.
حوادث چهارشنبه‌ آخر سال در بوشهر 20 مورد سوختگی داشت: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: بیشترین مورد سوختگی با هفت مورد از دیلم گزارش شده که میزان سوختگی دو مورد از آنها 20 و 40 درصد بوده است. دادجو اضافه کرد یک مورد قطع انگشت هم در حوادث داشتیم.18 نفر در مراسم شب چهارشنبه آخر سال در خراسان‌شمالی مصدوم شدند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: از این تعداد 3 نفر خانم و 15 نفر مرد هستند. دکتر دولت‌آبادی افزود: از 18 مصدوم حوادث، 7 نفر از ناحیه چشم، 2 نفر سوختگی سطحی از ناحیه صورت، یک نفر از ناحیه چشم و دست و 8 نفر از ناحیه دست و پا سطحی آسیب دیدند که سه نفر بستری و بقیه سرپایی مداوا و مرخص شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: 29 نفر در حوادث ترقه‌بازی در این استان مجروح شدند که 25 نفر از آنان مربوط به شهر کرمانشاه است.
 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مجروح شدن 22 نفر در ترقه‌بازی در این استان خبر داد .
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی هرمزگان گفت: حوادث چهارشنبه سوری چهار مجروح در بندرعباس برجای گذاشت. حسینیان افزود: مجروحان یک دختر 5 ساله، یک مرد 27 ساله و دو نوجوان 10 و 15 ساله بودند.فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: در چهارشنبه آخر سال 35 نفر که قصد ایجاد مزاحمت برای مردم داشتند دستگیر شدند. محمدی یگانه افزود: از این افراد 20 نفر ترقه‌های دست‌ساز و غیرمجاز حمل می‌کردند. وی گفت: در این رابطه 4 دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت نیز به همراه راکبان آن توقیف شد.
حوادث چهارشنبه آخر سال در استان اصفهان 70 مصدوم بر جای گذاشت. مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: 42 مصدوم این حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه و حوادث مرتبط با آن است. راستین افزود: بیشترین حوادث در اصفهان رخ داد که 29 نفر از مصدومان ناشی از سوختگی حوادث در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) بستری شدند.
مصدومان حوادث آخرین شب چهارشنبه آخر سال در جزیره کیش به 71 نفر رسیدند. رئیس بیمارستان کیش اعلام کرد: 43 نفر از مصدومان با مراجعه به مراکز درمانی و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، سرپایی مداوا و 28 نفر دچار جراحاتی در دست و صورت شدند. .معاون فرماندار شیراز گفت: آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان فارس به بیش از 90 نفر رسید که از این تعداد مصدومیت 30 نفر جدی گزارش شده است. نیک‌مرام افزود: از 30 مصدوم جدی حوادث 23 مورد در شیراز مداوا شدند که دو نفر از آنها به علت سوختگی شدید در آی‌سی‌یو بستری هستند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال استان لرستان 24 نفر براثر سوختگی و انفجار مواد محترقه مجروح شده‌اند. وی گفت: از 24 مصدوم اعزامی به مراکز درمانی 21 نفر مرد و سه مورد زن بودند.