kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

حوادث کوتاه از کشور


    8 کشته و مجروح در تصادفات جاده‌ای گیلان
رشت- باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس راه گیلان روز گذشته گفت: ساعت 14 دیروز بر اثر برخورد یک تریلی کشنده و نیسان وانت در تونل بزرگ رودبار به منجیل راننده و سرنشین خودرو نیسان وانت در دم کشته و راننده تریلی کشنده نیز مجروح شدند.
سرهنگ مهیار رستگار، انحراف به چپ کامیون خاور را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.وی افزود: در حادثه رانندگی دیگری که در ساعت 22 روز یکشنبه در مسیر آستارا - تالش رخ داد بر اثر برخورد یک موتورسیکلت و پیکان وانت، راکب و سرنشین موتورسیکلت در دم کشته شدند.
به گفته رئیس پلیس راه گیلان تغییر مسیر ناگهانی موتور سوار، دلیل وقوع این حادثه رانندگی بود.
انفجار مین جان کشاورز را گرفت
قصر شیرین- ایرنا: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک قبضه مین بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه تنگه حمام حوالی پاسگاه مرزی دارخور از توابع بخش مرکزی این شهرستان جان یک کشاورز را گرفت.نعمت‌الله نازپرورده افزود: در جریان این حادثه یکی از عشایر ایل کلهر به نام جلال بهرام زاده 24 ساله در حین تعلیف احشام با مین برخورد و بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.
وی اظهار داشت: در جریان این انفجار 7 رأس دام نیز تلف شد.
قاچاقچیان هروئین ناکام ماندند
اندیمشک- فارس: دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و با همکاری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی انتظامی اندیمشک میزان 3 کیلوگرم ماده مخدر هروئین در ورودی این شهرستان کشف شد.جعفری چگنی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این مواد مخدر را که به طرز ماهرانه‌ای درون یک دستگاه خودرو جاسازی کرده بودند برای توزیع وارد شهرستان کنند که با هوشیاری پلیس ناکام ماندند.
وی ادامه داد: در این ارتباط 4 نفر دستگیر شدند و 2 دستگاه خودرو نیز از متهمان ضبط شد.
درگیری پلیس با قاچاقچیان حرفه‌ای
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: مأموران انتظامی شهرستان رودان در یک درگیری مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان 539 کیلو و 800 گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان رودان گفت: مواد مخدر همراه با یک قبضه اسلحه کلاشینکف همراه با 30 تیر جنگی از 2 دستگاه خودرو در محور کهنوج- رودان کشف شد. سرهنگ حاجی‌زاده افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
انهدام باند کلاهبرداری
ساوه- ایرنا: فرمانده انتظامی ساوه گفت: یک باند کلاهبرداری کارآفرینی در این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.
سرهنگ علی اصغر طالبی افزود: اعضای این باند در کرج، تهران و اصفهان نیز اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.
وی بدون ذکر تعداد اعضای این باند کلاهبرداری ادامه داد: اعضای این باند در ساوه 10 نفر را اغفال و با وعده‌های واهی برای تسهیل روند اعطای تسهیلات و پیگیری امور تولیدی 500 میلیون ریال از آنان اخاذی کرده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تصریح کرد: پرونده متهمان برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع شده است.
کارمند قلابی دستگیر شد
یزد- فارس: رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند دادگستری از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.غلامعلی دهشیری افزود: با اشاره به روش‌های مختلف این متهم در جلب اعتماد سوژه‌های خود و اخذ وجوهی از آنها افزود: متهم در یک مورد با ارتباط‌گیری با یک زوج به بهانه شرکت در مزایده اتومبیل‌های توقیفی مبلغ قریب به 100 میلیون ریال اخذ کرده است.وی ادامه داد: در یک مورد دیگر نیز مشارالیه به بهانه اعمال نفوذ در دستگاه قضایی در یک پرونده مبلغ 230 میلیون ریال از خانواده یک متهم اخذ کرده است.
تلف شدن 27 رأس دام
قزوین - واحد مرکزی خبر: برخورد یک دستگاه پیکان وانت با گله احشام، منجر به تلف شدن 27 رأس گوسفند شد.جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: این حادثه شنبه‌شب در حوالی روستای قلعه گنجی از توابع شهرستان بوئین زهرا به وقوع پیوست. سرهنگ دارابی علت این حادثه را بی‌احتیاطی و عدم دید کافی راننده پیکان وانت به دلیل تاریکی هوا اعلام کرد.
اعدام مفسد
سمنان- واحد مرکزی خبر: بامداد دیروز یک فرد متجاوز به عنف در میدان کارگر شاهرود اعدام شد. این مرد 45 ساله در سال 91 با ورود به منزل یک دختر 20 ساله معلول ذهنی در روستای قادرآباد شهرستان دامغان وی را مورد هتک حرمت قرار داده بود. درمراسم اجرای این حکم، مسئولان قضایی، نیروی انتظامی و مردم شاهرودحضور داشتند.
انفجار ترقه 3 مجروح داشت
سنندج - واحد مرکزی خبر: انفجار مواد محترقه در سنندج موجب سوختگی 3 جوان و آسیب به 2 مغازه شد. در این حادثه یک مغازه مرغ‌فروشی که در آن مواد محترقه انبار شده بود به علت گرما منفجر شد.
سنندجی رئیس آتش‌نشانی شهر سنندج گفت: با حضور به موقع همکارانش از ادامه آتش‌سوزی جلوگیری شده است. دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اعلام کرد حال یکی از آسیب‌دیدگان وخیم است.
باند قاچاق زمین‌گیر شد
قزوین - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی استان قزوین در جمع خبرنگاران از دستگیری یک باند بین‌المللی قاچاق مواد محترقه در استان خبر داد. سرتیپ میرحیدری با بیان اینکه در روزهای اخیر 320 هزار بسته مواد محترقه در نقاط مختلف استان قزوین کشف شده است، افزود: عوامل مربوط به این باند، تحت تعقیب هستند.
توقیف 5 تن خشکبار قاچاق
تبریز - خبرنگار کیهان: پلیس عجب‌شیر 5 تن گردوی قاچاق را کشف و ضبط کرد.مغز گردوهای خارجی و غیربهداشتی از بناب بارگیری شده و به مقصد تبریز در حال حمل بود که خودرو باری حامل، توسط ماموران شناسایی و متوقف و یک نفر در این ارتباط دستگیر شد.
ارزش این محموله 1/5 میلیارد ریال برآورد شد.
برخورد با قاچاق چوب
رشت - واحد مرکزی خبر: 8 تن چوب جنگلی قاچاق دیروز در شفت کشف و ضبط شد. رئیس اداره منابع طبیعی شفت با اعلام این خبر گفت: چوب‌های قاچاق کشف شده از گونه جنگلی ارزشمند ممرز، راش و توسکا هستند. فضل‌ا... رمضانیان افزود: 4 نفر هنگام حمل چوب دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
قاتل به دام افتاد
ایلام - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری قاتل شهید هادی حسینی از ماموران انتظامی شهرستان آبدانان خبر داد.
ستوان دوم هادی حسینی 18 بهمن امسال در عملیات تعقیب سارقان مسلح در روستای گل‌گل از توابع شهرستان آبدانان با شلیک گلوله به درجه رفیع شهادت نایل شد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرتیپ دولتی فرمانده نیروی انتظامی گفت: متهم با هماهنگی فرمانده انتظامی آبدانان، دره‌شهر و پل‌دختر در لرستان دستگیر شد.
200 هزار عدد ماده آتش‌زا توقیف شد
ساری - واحد مرکزی خبر: حدود 200 هزار عدد انواع مواد محترقه در بابل کشف و ضبط شد. فرمانده نیروی انتظامی بابل گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال و در راستای اجرای طرح برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه، ماموران انتظامی این شهرستان با کشف 194 هزار عدد مواد محترقه کم‌خطر و 5 هزار و 700 عدد مواد محترقه پرخطر، 19 متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ فقیه افزود: در این ارتباط 3 واحد صنفی متخلف نیز شناسایی و پلمب و متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.