kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲

گرد و خاک سیاسی افراطیون در همایش محیط‌زیست !

رئیس سازمان محیط‌ زیست همایش «میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای آسمان آبی» را به جای رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی و محیط‌زیست و ارائه راه‌حل‌های غیرشعاری به محلی برای تاخت و تازهای سیاسی و توهین به دولت گذشته و تهمت به برخی وزرای دولت جدید کرد.
رئیس سازمان محیط‌ زیست همایش «میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای آسمان آبی» را به جای رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی و محیط‌زیست و ارائه راه‌حل‌های غیرشعاری به محلی برای تاخت و تازهای سیاسی و توهین به دولت گذشته و تهمت به برخی وزرای دولت جدید کرد.
 معصومه ابتکار در این همایش به عادت سخنرانی‌های قبلی خود با حمله شدید به دولت گذشته سازمان محیط‌زیست را میراث 8 سال دولت ناکارآمد توصیف کرد و گفت: ما آمده‌ایم که جبران کنیم.
به گزارش فارس، وی تاکید کرد: وضعیت نابسامان محیط‌زیست از دولت  گذشته به ما به ارث رسیده است و قرار است میثاق نامه‌ای در هیئت دولت مبنی بر توجه جدی به محیط‌زیست امضا شود.
وی دولت قبلی را دولت خفقان توصیف و افزود: خوشحالم از اینکه تحولی به وجود آمد تا مردم بتوانند حرف خود را بزنند و انتقادات خود را بدون ترس و استرس از عواقب آن مطرح کنند و مسئولان هم شنونده و پاسخگو باشند.
سیاسی شدن همایشی که محیط‌‌زیست برای چاره‌اندیشی وضعیت موجود برگزار کرده بود تنها به سخنان خانم ابتکار بسنده نشد بلکه به گزارش تسنیم صادق زیباکلام یکی دیگر از حامیان جریان اصلاح‌طلب نیز طی سخنانی با اشاره به سخنان کامبیز نوروزی یکی از حقوقدانان اصلاح‌طلب تندرو که پیش از وی از عدم حضور وزرا در این همایش انتقاد کرده بود به طعنه و کنایه گفت: برخلاف آنچه آقای نوروزی گفته‌اند که اگر قرار بود معاملات چند صد هزار دلاری برگزار شود همه این مسئولان و وزرا در این همایش حضور می‌یافتند باید گفت که ایشان اشتباه می‌کنند،  اگر اینجا مثلا یک مراسم مذهبی در حال برگزاری بود و قرار بود خبر آن را 20/30 پخش کند همه وزرا در آن حضور پیدا می‌کردند.
وی با انتقاد از نبود توسعه سیاسی ادامه داد: چون این برنامه ما به ازای چندانی برایشان ندارد دلیلی ندارد وقتشان را تلف کنند. باید پرسید چرا در جامعه ما توجه به محیط‌زیست باب نیست؟ و یا مثل کشورهای توسعه یافته که احزاب و NGO های محیط‌زیستی دارند چنین چیزهایی در کشورمان نداریم و یا اینکه چرا رهبران مذهبی و سیاسی، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و ائمه جمعه دغدغه محیط‌زیستی ندارند.
کامبیز نوروزی از افراطیون اصلاح‌طلب هم در این همایش در انتقاد از غیبت وزرای دعوت شده گفت: در این رابطه فقط وزرا مقصر نیستند بلکه شهرداری تهران که با هزینه‌های مجهول پلی را در تهران می‌سازد اما برای محیط‌زیست کاری نمی‌کند مقصر است.
وی افزود: دولت‌های گذشته هیچ کاری نکرده‌اند و اگر همین‌گونه ادامه پیدا کند به فرموده قرآن عذاب خداوند بر ما نازل می‌شود.