kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

دُم رضاخاني اصحاب فتنه ! (يادداشت روز)

خداي مهربان بر درجات شهيد بزرگوار، مرحوم آيت‌الله مدرس بيفزايد که وقتي از سوي رضاخان براي ايشان پيغام آوردند که «به آقاي مدرس بگوئيد پا روي دم من نگذارد»، در پاسخ فرمود؛ «به رضاخان بگوئيد محدوده دم‌اعليحضرت کجاست؟ چراکه بنده هر جا پا مي‌گذارم، فرياد ايشان به آسمان بلند مي‌شود و اعتراض مي‌کند که باز هم مدرس دم مرا لگد کرد»!

خداي مهربان بر درجات شهيد بزرگوار، مرحوم آيت‌الله مدرس بيفزايد که وقتي از سوي رضاخان براي ايشان پيغام آوردند که «به آقاي مدرس بگوئيد پا روي دم من نگذارد»، در پاسخ فرمود؛ «به رضاخان بگوئيد محدوده دم‌اعليحضرت کجاست؟ چراکه بنده هر جا پا مي‌گذارم، فرياد ايشان به آسمان بلند مي‌شود و اعتراض مي‌کند که باز هم مدرس دم مرا لگد کرد»!
با وجود آن که رخدادهاي نزديک به دو ماهه اخير در جريان مذاکرات تيم هسته‌اي کشورمان از نيويورک تا ژنو و نيز ادعاهاي بي‌اساس مقامات آمريکايي درباره توافق هسته‌اي ايران و 5+1 در ژنو 3،  به وضوح نشان داده است که ديدگاه و نظرات از قبل اعلام شده کيهان درباره غيرقابل اعتماد بودن آمريکا صحت داشته است، جريان مرموزي در داخل کشور که ننگ وطن‌فروشي در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 را بر پيشاني خود دارد و در آن ماجرا نقش ستون پنجم مثلث آمريکا، انگليس و اسرائيل را بازي کرده بود، اصرار دارد، رونمايي مستند کيهان از هويت باج‌خواهانه آمريکا و متحدانش را به حساب مخالفت با تيم هسته‌اي کشورمان و ناديده گرفتن تلاش بي‌وقفه آنان بنويسد!
اين جريان که به علت خيانت‌هاي افشا شده در ميان مردم جايگاهي ندارد و از اين روي جرأت نمي‌کند با چهره واقعي خود به صحنه بيايد، در سايه روشن‌هاي دروغين حمايت از دولت و تيم مذاکره کننده هسته‌اي ظاهر مي‌شود و با مشاهده هرگونه اعتراض به آمريکا و پرده‌برداري مستند کيهان از ترفندهاي فريبکارانه آن، به خشم مي‌آيد و اين خشم و عصبانيت از کيهان را در پوشش جعلي حمايت از دولت و تيم مذاکره کننده بيرون مي‌ريزد و توضيح نمي‌دهد که چرا بايد از اعتراض کيهان به ترفندهاي باج‌خواهانه آمريکا جيغ بنفش بکشد؟! و احساس کند که کيهان «دم رضاخاني» اصحاب‌فتنه را لگد کرده است؟!
 اصحاب فتنه به اين سؤال پاسخي نمي‌دهند ولي کيهان پاسخ پرسش ياد‌شده را در کلام خداي سبحان يافته است. آنجا که در وصف منافقين مي‌فرمايد «يحسبون کل صيحه عليهم... منافقان هر صدايي را که بلند مي‌شود، عليه خود تلقي مي‌کنند.» و اگر چنين نيست چرا از اعتراض کيهان به آمريکا و اسرائيل و ساير متحدان آنها، برمي‌آشوبند و به خشم مي‌آيند؟!  آيا رونمايي مستند کيهان از ترفندهاي آمريکا که مي‌تواند و توانسته در چالش با دشمن به ياري تيم مذاکره کننده کشورمان بيايد، اقدام بدخواهانه عليه دولت محترم است؟! يا حرکت منافقانه فتنه‌گران که اصرار دارند پيوند ارگانيک و بارها برملا شده خود با دشمنان بيروني را به دولت و تيم هسته‌اي نسبت بدهند؟!
در اين باره و براي پرده‌برداري بيشتر از حرکت اخير خط نفاق جديد اشاره به يک نمونه -فقط يک نمونه- از اين دست که اخيرا اتفاق افتاده و به يقين در خاطر‌ها مانده است، ضروري به نظر مي‌رسد.
1- قبل از آغاز مذاکرات ژنو 3 کيهان نسبت به ترفند موردنظر آمريکا براي تحريف بخشي از مفاد معاهده NPT که  در آن بر حق غني‌سازي کشورهاي عضو اين پيمان  تاکيد شده است، هشدار داد و نوشت که جان کري وزير امور خارجه آمريکا از هم‌اکنون - قبل از توافقنامه- ديدگاه غيرقانوني و برداشت تحريف شده‌اي از ماده 4 معاهده NPT را زمزمه مي‌کند و بعيد نيست که حريف به دنبال بهره‌گيري از اين تحريف در توافقنامه احتمالي ميان ايران و کشورهاي 1+5 باشد. کيهان در آن يادداشت هشدار داده بود؛
...گروه 1+5 - مخصوصا آمريکا، انگليس و فرانسه- در اين دوره از مذاکرات براي خودداري از پذيرش حق غني‌سازي ايران که به علت اصلي آن اشاره خواهيم کرد، ترفندهاي تازه‌تري به ميدان آورده‌اند. از جمله آن که جان کري وزير امور خارجه آمريکا ادعا کرده است «در معاهده NPT به‌حق غني‌سازي براي کشورهاي عضو اين معاهده هيچ اشاره‌اي نشده است»!
اين هشدار کيهان قبل از اظهارات اخيري بود که جان کري بعد از امضاي توافقنامه ژنو در کنفرانس خبري با رسانه‌ها مطرح کرده بود.
در همان بخش از يادداشت کيهان به متن ماده 4 از معاهده NPT اشاره شده و آمده بود؛ «اين ادعاي حريف در حالي است که در بند يک از ماده مزبور تاکيد شده است؛ هيچ نکته‌اي در اين پيمان- NPT- نبايد به گونه‌اي تفسير شود که حق مسلم هم‌پيمانان در انجام تحقيقات، توليد و استفاده از انرژي هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز را تحت‌الشعاع قرار بدهد. و در بند 2 از همان ماده آمده است؛ در تبادل تجهيزات، مواد و اطلاعات تکنولوژيک براي مقاصد صلح‌آميز استفاده از انرژي هسته‌اي در حداکثر شکل، تمام هم‌پيمانان حق مشارکت داشته و متعهد به تسهيل در انجام آن هستند».
آيا اين هشدار به موقع و قبل از امضاي توافقنامه، حمايت از تيم مذاکره‌کننده کشورمان و ياري رساندن به آنها نبود؟ اگر بود- که ديديم بود- چرا اصحاب فتنه در پوشش دروغين حمايت از دولت و در اقدامي هماهنگ و مشترک با رسانه‌هاي بيگانه- و مخصوصا صهيونيست‌ها- عليه اين هشدار کيهان دست به جنجال و هياهو زده و تلاش کردند مبادا اين هشدار مورد توجه تيم هسته‌اي کشورمان قرار گرفته و ترفند باج‌خواهانه آمريکا را ناکام بگذارد؟! آيا غير از اين است که اصحاب فتنه در اين حرکت خيانت‌آميز خود نيز، مانند فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 با ساز دشمنان بيروني به رقص آمده بودند؟!
و اما، نتيجه را بخوانيد؛
2- کمتر از يک ساعت بعد از امضاي توافقنامه ژنو و در حالي که وزير خارجه محترم کشورمان، در پي 4 روز تلاش بي‌وقفه و چالش نفس‌گير و درخورتقدير با کشورهاي 5+1، پشت تريبون رفته و از پذيرش حق غني‌سازي ايران در توافقنامه ياد شده خبر داده بود، جان کري وزير امور خارجه آمريکا، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با وقاحت ادعا کرد؛ «گروه 5+1 در توافقنامه ژنو، حق غني‌سازي ايران را نپذيرفته و تاييد نکرده است»! و با استناد به همان ماده 4 از معاهده NPT که کيهان پيشاپيش درباره تحريف و سوءاستفاده آمريکا و متحدانش از آن هشدار داده بود، گفت؛ «نه فقط در ماده 4 معاهده NPT، بلکه در هيچيک از چهار گوشه معاهده مزبور، هيچ اشاره‌اي نشده است که حاکي از حق غني‌سازي براي کشورهاي عضو اين پيمان و از جمله ايران باشد»!
ملاحظه مي‌کنيد که پيش‌بيني و هشدار کيهان تا چه اندازه دقيق و به موقع بوده است و اگر پادوهاي- با جيره و مواجب آمريکا- در پوشش حمايت دروغين از دولت و با همکاري رسانه‌هاي بيروني، عليه اين هشدار به موقع جارو‌جنجال نمي‌کردند، هشدار مزبور مي‌توانست توجه اعضاي محترم تيم مذاکره‌کننده کشورمان را به اين ترفند جلب کرده و با اصرار از حريف بخواهند که در متن توافقنامه بر تفسير واقعي و غيرقابل تحريف ماده 4 NPT تأکيد شود تا راه هرگونه زبان‌درازي درباره متن توافقنامه مزبور بسته باشد. آيا اصحاب فتنه با حمله به کيهان که چرا چنين هشداري را داده است، بار‌ديگر و براي چندمين بار در خدمت آمريکا و اسرائيل و انگليس نبوده‌اند؟!
البته آقاي دکتر ظريف بلافاصله بعد از اظهارات پيمان‌شکنانه وزيرخارجه آمريکا، پاسخ منطقي و حقوقي محکمي به اظهارات وي داده و از جمله گفته بود؛ «تفسير آمريکا از ماده 4 مورد قبول اغلب کشورها نيست. در اين سند، برنامه غني‌سازي به عنوان جزيي از هر راه‌حل به رسميت شناخته شده است» و آقاي روحاني، رئيس‌جمهور محترم نيز در کنفرانس خبري خود با اعلام اينکه «هر که هر تفسيري مي‌خواهد داشته باشد ولي حق غني‌سازي ايران در توافقنامه به رسميت شناخته شده است» به اظهارات جان کري و سخنان مشابه اوباما، پاسخي منطقي و حقوقي داد.
3- کيهان در شماره روز دوشنبه خود - 4/9/92 - ضمن اختصاص يک تيتر جداگانه به تقدير رهبر معظم انقلاب از تلاش و ايستادگي تيم هسته‌اي کشورمان در مقابل زياده‌خواهي‌هاي حريف و انتشار اظهارنظرهاي منطقي و حقوقي آقايان روحاني و ظريف  در پاسخ به ادعاي بي‌اساس جان‌کري و اوباما، تيتر اول خود را به اعتراض عليه اظهارات پيمان‌شکنانه جان کري اختصاص داد و با اشاره به نقض مفاد توافقنامه ژنو از سوي جان کري نوشت: «آمريکا قابل اعتماد نبود» و اين که «توافقنامه ژنو يک ساعت دوام آورد». اين تيتر و خبر کيهان بلافاصله با اعتراض شديد، مشترک و گسترده رسانه‌هاي بيگانه و سايت‌هاي اجاره‌اي تحت مديريت اصحاب فتنه قرار گرفت و در تفسيرها و تحليل‌هاي خود بدون اشاره به اعتراض کيهان عليه عهدشکني آمريکا که با حمايت از تيم هسته‌اي کشورمان همراه بود، تيتر و خبر کيهان را عليه دولت و تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي قلمداد کردند! و سوال اين است که آيا جان کري، با صراحت، حق غني‌سازي تاکيد شده در توافقنامه ژنو را انکار نکرده بود؟ و آيا اين انکار به مفهوم نقض توافقنامه ژنو نبود؟! اگر چنين بود - که بود -  جيغ بنفش اصحاب فتنه براي چه بود؟ و چرا بلافاصله احساس کرده بودند کيهان با اعتراض به آمريکا روي دم رضاخاني آنها پا گذاشته است؟!
4- گفتني است که باز هم در پي پيش‌بيني کيهان که با اطلاع از هويت باج‌خواهانه و غيرقابل اعتماد آمريکا و متحدانش ابراز شده بود، ديروز ويليام هيگ، وزير امور خارجه انگليس نيز، در صفحه توئيتر خود نوشت، «اين که ايراني‌ها مي‌گويند در متن توافقنامه ژنو به آنها حق غني‌سازي داده شده است حقيقت ندارد»!...
5- و بالاخره گفتني است که اصحاب فتنه ايستادگي کيهان بر مواضع اصولي و ضداستکباري خود را بارها و مخصوصا طي دو دهه اخير آزموده‌اند و به خوبي مي‌دانند که کيهان با هياهو و جنجال و ناسزاگويي پادوهاي مثلث آمريکا و اسرائيل و انگليس، از مواضع خود دست نمي‌کشد.

نویسنده : حسين شريعتمداري