kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
واکنش مقامات و رسانه‌های غربی به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

شوی سیاسی نتانیاهو در کنگره پوچ بود

پس از پایان سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، مقامات و رسانه‌های غربی، اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بی‌ارزش، بی‌منطق، بی‌محتوا، تکراری و کهنه عنوان کردند، ضمن اینکه حتی رسانه‌های غربی وقتی دیدند حرف‌های وی چیز جدیدی ندارد، آن را به سخره گرفتند.

سرویس سیاسی-

«نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در واکنش به سخنرانی نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول سخنرانی نتانیاهو نزدیک بود اشکم در بیاید از توهینی که به فهم آمریکا شد.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز پس از پایان سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این سخنرانی هیچ حرف تازه‌ای نداشت و بنیامین نتانیاهو هیچ راه جایگزین عملی ارائه نکرد.
در همین حال، «گری سیک» مشاور کاخ سفید در امور ایران و خلیج‌فارس نیز در واکنش به سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا تصریح کرد که نتانیاهو به تمامی افراد آگاه به بحث هسته‌ای توهین کرد.
«فرد کاپلان» تحلیل گر آمریکایی نیز در یادداشتی در پایگاه «اسلیت» تاکید کرد که نتانیاهو فردی ریاکار است.
رؤسای احزاب رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در کنگره و لابی صهیونیستی در آمریکا گفتند که این سخنرانی دروغین بیانگر یأس و ناامیدی نتانیاهوست.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز در یادداشتی به قلم اعضای هئیت سردبیری، به انتقاد از سخنرانی نتانیاهو در کنگره پرداخت.
نیویورک‌تایمز این اقدام را یک «تئاتر سیاسی سودجویانه» خوانده و نوشته است: سخنرانی نتانیاهو هیچ چیز تازه‌ای نداشت. او هیچ دید جدیدی از ایران به دست نداد.
 اسرائیل همچنان منزوی است
«اسحاق هرتزوگ» از مقامات رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: اسرائیل پس از سخنرانی نتانیاهو همچنان منزوی است.
به گزارش تسنیم، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اشاره به سخنرانی نتانیاهو گفت: اظهارات وی فقط «لفاظی» بوده و چیز دیگری نداشت.
هارف از نتانیاهو گلایه کرد و افزود که او ایده جایگزینی برای مذاکرات هسته‌ای ایران نداشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: رئیس من (جان کری) سخنرانی نتانیاهو را گوش نداده است، چون درگیر مذاکرات هسته‌ای با ایرانی‌ها در مونترو بود.
وی ادامه داد: دولت اوباما بر موضوع هسته‌ای ایران در دنیای واقعی کار می‌کند، نه در دنیای خیالی.
 نتانیاهو در قضاوت مشکل جدی دارد
در همین حال،«جرد هافمن» نماینده کنگره آمریکا در واکنش به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو در تشخیص و قضاوت مشکل جدی دارد.
یک مقام ارشد آمریکایی در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی گفت: منطق سخنان نتانیاهو براندازی در ایران بود نه مسئله هسته‌ای.
وی با اشاره به اظهارات نتانیاهو گفت: او از یک طرف می‌گوید که رژیم ایران قوی است و تغییر نمی‌کند، بعد می‌گوید که پیش‌شرط توافق هسته‌ای باید تغییر رفتار رژیم باشد، بعد می‌گوید که رژیم ضعیف و آسیب‌پذیر است، اینها با هم نمی‌خواند.
یک مقام کاخ سفید نیز پس از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که سخنرانی نتانیاهو همه‌اش شعار بود.
«یان شاکوفسکی» عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این رابطه گفت: ایران را نمی‌توان به‌روش نتانیاهو متوقف کرد.
روزنامه واشنگتن‌پست نیز در گزارشی نوشت: سخنرانی نتانیاهو، بازی با حاصل جمع صفری است که در آن هم رئیس‌جمهور آمریکا و هم نخست‌وزیر اسرائیل بازنده خواهند شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جری هافمن» نماینده کنگره نیز از حضور در جلسه سخنرانی نتانیاهو اظهار ندامت کرد. وی در نشست خبری خود در واکنش به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: من در جلسه سخنرانی شرکت کردم اما باید به دیگر همکاران خود می‌پیوستم و در این جلسه شرکت نمی‌کردم چون تقریبا هر روز اقدامات وقیحانه‌ای در صحن مجلس می‌گذرد.
 اذعان به شکست اسرائیل در مهار قدرت ایران
«پایل آنتون کروگر» تحلیل‌گر غربی نیز در مصاحبه با روزنامه «تاگس انسایگر» سوئیس گفت: به‌ندرت سخنرانی نتانیاهو در کنگره موفقیتی به‌همراه داشته باشد. نتانیاهو ترجیح می‌دهد هیچ توافق هسته‌ای شکل نگیرد چرا که وی خواهان لغو تحریم‌های غرب علیه تهران نیست. وی تحریم‌ها را بهترین ابزار برای مهار ایران می‌داند. به‌زعم اسرائیل باید از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای جلوگیری شود. ولیکن با این حال ایران در حال حاضر از موقعیت خوبی در منطقه برخوردار است.