kayhan.ir

کد خبر: ۳۹۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

خواستگارهای دزد، دستگیر شدند

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو مرد و یک زن که با معرفی خود به عنوان خواستگار اقدام به سرقت از خانه‌های خانواده‌های دارای دختر دم بخت کرده بودند، خبر داد.


به گزارش ایسنا، در تاریخ ۲۷ شهریورماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام شد که با حضور مأموران در محل سرقت واقع در خیابان قیطریه و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان اقدام به سرقت بیش از ۲میلیارد تومان اموال داخل منزل کرده‌اند. با حضور کارآگاهان در منزل مالباخته و بررسی تیم سرقت منزل پایگاه یکم آگاهی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقان با اطلاع از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده، به محل سکونت آنها مراجعه و بدون هرگونه تخریب در ورودی و به واسطه داشتن کلید مجتمع و واحد مسکونی  مالباخته، وارد ساختمان شده و سرقت خود را انجام داده‌اند.
با اطلاعات به دست آمده از مالباخته و اعضای خانواده‌ ایشان مشخص شد که جوانی به نام حامد چندی پیش با دختر مالباخته آشنا شده، به وی پیشنهاد ازدواج داده است.
همزمان با رسیدگی به پرونده سرقت دو میلیارد تومانی منزل در خیابان قیطریه، با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه مشخص شد که دو مالباخته دیگر نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و ارزش تقریبی اقلام مسروقه در هر دو پرونده ۴۵۰ میلیون تومان  است که در این پرونده‌ها نیز همزمان با انجام سرقت از منازل، خواستگار دختر مالباختگان که در تمامی آنها پسر یک کارخانه‌دار بوده ناپدید شده است!
با توجه به شباهت پرونده‌های سرقت منازل مناطق قیطریه، نارمک و دهکده المپیک، تصاویر حامد به دو مالباخته دیگر نیز نشان داده شد؛ یکی از مالباختگان، حامد را به عنوان خواستگار دختر خود معرفی اما دختر مالباخته دیگر وی را نه به عنوان خواستگار بلکه بعنوان یکی از بستگان خواستگارش مورد شناسایی قرار دارد.
با توجه به اطلاعات به دست آمده درخصوص حضور دومین خواستگار قلابی درپرونده، تصاویر این شخص استخراج و با انجام تحقیقات از خانواده حامد، این شخص به نام «فرشید.م» ۲۰ ساله و به عنوان یکی از بستگان حامد مورد شناسایی قرار گرفت همچنین مشخص شد که حامد و فرشید با یکدیگر دارای نسبت فامیلی پسردایی و پسرعمه هستند.
با تحقیقات ویژه پلیس متهم اصلی دستگیر شد و در حالی که فرشید چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت صراحتا به همدستی با حامد اعتراف و دیگر عضو پرونده بنام سمیرا ۳۱ ساله را نیز معرفی کرد و همگی مجرمین دستگیر شدند.
سرهنگ کارآگاه  رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد فریب افراد، کلاهبرداری و یا سرقت به ویژه سرقت منزل قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در مسیر شرق به غرب اتوبان صدر ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.