kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
نمایش ضعیف نمایندگان فوتبال ایران در روز دوم هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا

تراکتورسازی باخت، فولاد به تساوی رضایت داد

سرویس ورزشی-
روز دوم از هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با یک تساوی و یک شکست برای نمایندگان ایران به پایان رسید.
در روز دوم از هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، عصر روز گذشته تیم فولاد در خوزستان برابر السد قطر با تساوی صفر - صفر متوقف شد. در این بازی که از گروه سوم و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، شاگردان اهوازی دراگان اسکوچیچ نسبت به حریف خود برتر بودند اما نانگ مهاجم کامرونی این تیم موقعیت‌های خوبی را به راحتی از دست داد.
همچنین «مهدی بدرلو» بازیکن تیم فوتبال فولادخوزستان در دقیقه 79 با دریافت کارت قرمز دوم از زمین اخراج شد تا این تیم بیش از نیمی از وقت دوم مسابقه را با 10 بازیکن به بازی ادامه دهد. این نخستین تساوی نمایندگان ایران در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بود.
در پایان این بازی اسکوچیچ سرمربی فولاد گفت: متاسفانه نتوانستیم به گل برسیم و اگر می‌توانستیم این کار را بکنیم به طور قطع بازی جذاب تری شاهد بودیم. قبلاً هم گفته بودم که تیم السد قطر مهره‌های خوبی دارد و نتیجه گرفتن در برابر این تیم سخت است. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فولاد خوزستان در نیمه دوم مقابل تیم‌های دیگر نفس کم می‌آورد، گفت: رئال و بارسلونا هم در برخی از بازی هم کم می‌اورند اما طبیعی است که هر تیمی که بخواهد 90 دقیقه هجومی بازی کند کم می‌آورد.
در دیگر بازی این گروه شب گذشته تیم های الهلال عربستان و لوکوموتیو تاشکند برابر یکدیگر صف آرایی کردند.
اما در گروه چهارم این مسابقات، عصر روز گذشته تیم‌های نسف‌قارشی ازبکستان و تراکتورسازی ایران هم برابر یکدیگر به میدان رفتند که این بازی با برتری 2 بر یک تیم ازبکستانی به پایان رسید.
دیدار  مقابل نسف قارشی سومین بازی خارج از خانه تراکتوری ها بود که این بار با شکست به پایان رسید. بعد از جدایی خطیبی، تراکتورسازی به قم رفت و تیم صبا را 3 ـ 2 شکست داد. این تیم یک هفته بعد به مصاف تیم موفق چند ماه اخیر لیگ یعنی نفت‌مسجدسلیمان رفت و این حریف را هم در زمینش 2 ـ یک برد، اما نوار بردهای خارج از خانه تراکتور با شکست دیروز مقابل حریف سخت ازبک پاره شد و آنها با وجودی که می‌توانستند در اواخر بازی حداقل مسابقه را مساوی کنند، با شکست از میدان بیرون آمدند.
 تراکتورسازی که در نیمه اول امیدوارکننده نشان داده بود، در نیمه دوم مغلوب یورش ناگهانی حریف شد که در 7 دقیقه با 2 گل زیبا برتری خود را از دست داد. تراکتور پس از این 2 گل آرام، آرام خود را به زمین حریف رساند اما در نهایت از برتری خود در تصاحب توپ نتیجه‌ای نگرفت و اولین باخت آسیایی این فصل در سرمای قارشی برای تراکتوری ها ثبت شد. آنها در مسابقه بعدی در تبریز میزبان الاهلی امارات هستند.
در دیگر بازی این گروه شب گذشته تیم های  الاهلی امارات و الاهلی عربستان مقابل یکدیگر قرار گرفتند.
بدین ترتیب در پایان هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس تنها تیمی بود که توانست به پیروزی برسد. در مقابل فولاد تنها یک امتیاز کسب کرد و تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران نیز مقابل حریفان خود شکست خوردند.
همزمان با برگزاری دیدارهای غرب آسیا، در شرق آسیا نیز مسابقات لیگ قهرمانان پیگیری شد که در پایان نتایج زیر بدست آمد:
گروه پنجم
(جونبوک موتورز صفر - کاشیوا ریسول صفر)، (بین دونگ 2 - شاندونگ لیوننگ 3)
گروه ششم
(گامبا اوزاکا صفر - گوانگژو R&F 2) ، (بوریرام تایلند 2 - سئونگنام یک)
گروه هفتم
(بریزبن رور صفر - بیجینگ گوان یک) ، (سوون سامسونگ 2 - اوراوا یک)
گروه هشتم
(کاشیما آنتلر یک - وسترن سیدنی 3) ، (گوانگژو چین یک - اف سی سئول صفر)