kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور

اختلاف خانوادگی به قتل انجامید
ماهشهر- فارس: دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر گفت: با اعلام گزارش یک فقره تیراندازی در خیابان طالقانی این شهر پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات گسترده‌ای در این مورد آغاز شد.علیرضا آقاجری افزود: با تحقیقات اولیه مشخص شد که شخصی به هویت «ع.م» فرزند خود را با ضرب گلوله سلاح شکاری به قتل رسانده است.وی ادامه داد: بنا بر اظهارات متهم که اکنون در بازداشت به سر می‌برد، انگیزه ارتکاب این جنایت، اختلاف خانوادگی بوده است.
تصادف خونین با 4 کشته
هندیجان- فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر هندیجان دیروز گفت: در اثر برخورد 2 دستگاه وانت‌بار و یک دستگاه پژو 405 در محل سه راهی دهملا در محور هندیجان به ماهشهر، 4 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 3 نفر زخمی شدند.عاشور قنواتی با بیان این که شدت برخورد به حدی بوده که خودرو پژو دچار آتش‌سوزی شد، افزود: در این حادثه هر 3 سرنشین سواری پژو 405 جان باختند و یک نفر از سرنشینان وانت‌بار سایپا در دم کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.وی ادامه داد: اجساد و آسیب‌دیدگان بعد از رهاسازی توسط اکیپ امداد و نجات هلال‌احمر هندیجان به مراکز درمانی اعزام شدند و علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.
مجازات اعدام برای 3 قاتل
رشت- ایسنا: به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری گیلان 3 محکوم مرتکب به جرم قتل عمد در زندان مرکزی شهر رشت به دار مجازات آویخته شدند.م.ر فرزند صفرعلی 35 ساله، ع.ز فرزند محمدعلی 32 ساله و ر.ک فرزند محمد 34 ساله مجرمانی بودند که در زندان لاکان رشت اعدام شدند.
برخورد دو خودرو 2 کشته گرفت
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: برخورد 2 دستگاه خودروی نیسان و پراید در غرب بندرعباس 3 کشته و زخمی بر جای گذاشت. فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: در این حادثه که دوشنبه شب در جاده اصلی گچین رخ داد خودروی نیسان آتش گرفت و راننده و سرنشین آن جان باختند و راننده پراید به بیمارستان منتقل شد. سرهنگ مجیدزاده سرعت زیاد را علت این حادثه اعلام کرد و افزود: خودرو نیسان حامل گازوئیل قاچاق بود.
تصادف در محور تسوج- شبستر
تبریز- خبرنگار کیهان: تصادف وانت ‌نیسان و پژو روآ در جاده تسوج- شبستر کشته و زخمی شدن 4 نفر را به دنبال داشت.به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی، در سانحه فوق در محور این دو شهرستان یک نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.
انهدام باند بزرگ قاچاق
کرمانشاه- مهر: با تلاش نیروهای امنیتی سپاه و بسیج یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر با گستره فعالیت در استان‌های غرب کشور شناسایی و متلاشی شد.این باند که اقدام به توزیع داروهای مخدر، روانگردان و ماده مخدر تریاک می‌کرد با تحت‌نظر قرار گرفتن و اقدامات اطلاعاتی طی یک عملیات به دام افتاده و اعضای آن دستگیر شدند.مقادیر قابل توجهی شربت متادون، داروهای مخدر، داروهای روانگردان و دو کیلوگرم تریاک از این گروه ضبط شد و سرکرده این گروه به همراه 5 نفر دیگر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
کشف 4 کیلو شیشه
خرم‌آباد - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی دورود گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان در عملیاتی 2 توزیع‌کننده مواد روانگردان شیشه را دستگیر کردند. حسنوند افزود: از این قاچاقچیان 4 کیلو و 850 گرم ماده مخدر صنعتی شیشه کشف و ضبط شد.
374 گرم هروئین در معده قاچاقچی
دشتستان - باشگاه خبرنگاران: فرمانده نیروی انتظامی دشتستان استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی 374 گرم هروئین را از معده 4 سوادگر مرگ که به صورت بلع و انباری جاسازی کرده بودند، کشف کردند.حمیدرضا انصاری افزود: این متهمان سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید بودند که در اجرای طرح ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری شناسایی و دستگیر شدند.وی ادامه داد: برای متهمان با دستور مقام‌های قضایی پرونده تشکیل و روانه زندان شدند.
11 کیلو شیشه در مخفیگاه قاچاقچیان
کرج - ایرنا: رئیس پلیس استان البرز گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ در طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار، یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه را در هفته جاری در این شهرستان شناسایی کردند.سرتیپ کامرانی صالح افزود: ماموران، با شناسایی محل اختفای اعضای باند، 2 نفر از آنان را که با یک دستگاه خودرو پژو 405 درحال خروج از مخفیگاه بودند دستگیر کردند.وی تصریح کرد: با ورود ماموران انتظامی به مخفیگاه سوداگران مرگ ضمن دستگیری 3 نفر دیگر، 11 کیلوگرم حشیش کشف شد.
3 هزار ماده آتش‌زا در منزل
رشت - واحد مرکزی خبر: 30 هزار و 500 عدد مواد محترقه روز گذشته در آستارا کشف شد. فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: این تعداد مواد محترقه در بازرسی از یک خانه بدست آمد. سرهنگ مهدی‌زاده افزود: در این ارتباط مرد 28 ساله‌ای دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد.
توقیف 43 هزار لیتر سوخت قاچاق
قشم- باشگاه خبرنگاران: مأموران انتظامی قشم 43 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در این شهرستان کشف کردند. فرمانده انتظامی قشم گفت: از این میزان 41 هزار لیتر گازوئیل و 2 هزار لیتر بنزین بود.سرهنگ داود محمودزاده افزود: این فرآورده‌ها در انبارهای زیرزمینی دپو شده بود.وی ادامه داد: در این ارتباط 9 دستگاه انواع موتور پمپ تخلیه سوخت، یک فروند قایق، حدود 300 متر شیلنگ رابط تخلیه فرآورده‌های نفتی توقیف و 12 نفر دستگیر شدند.
حمل 4 میلیون قرص پیش‌ساز شیشه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی بناب گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه تریلی ترانزیتی حامل بار قاچاق، از مسیر این شهرستان به شهرهای بزرگ عبور خواهد کرد توقف آن در دستور مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی قرار گرفت.سرهنگ سلطانی‌وش افزود: مأموران در ورودی شهرستان تریلی شناسایی شده را متوقف و با مراقبت به مقر انتظامی انتقال دادند که در بررسی محموله آن 4 میلیون و 49 هزار و 500 عدد قرص پیش‌ساز شیشه، 158 دستگاه گوشی همراه و 6 هزار و 304 دستگاه اقلام ضد فرهنگی کشف شد. فرمانده انتظامی بناب خاطرنشان کرد: تریلی مذکور توقیف و متهم دستگیر و روانه دادسرا شد.
ضبط محموله میلیاردی گوشی قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ملکان آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز، پس از کسب اخبار و اطلاعات کافی مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه خودرو نیسان پاترول گشت‌های انتظامی پس از هماهنگی و اخذ دستورات لازم قضایی به محل تردد احتمالی خودروها واقع در انتهای حوزه استحفاظی شهرستان اعزام شدند.سرهنگ الله‌وردیان افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، 2 دستگاه خودرو نیسان پاترول در محل اعلامی مشاهده که یکی از آنها فاقد پلاک و دیگری حامل بار قاچاق بود که به محض مشاهده مأموران از محل متواری شدند.وی ادامه داد: خودرو حامل بار قاچاق پس از طی مسافتی متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر، و به همراه خودرو برای بررسی بیشتر به دایره قاچاق کالای شهرستان منتقل شدند.الله وردیان با اشاره به کشف یک هزار و 735 عدد انواع گوشی خارجی تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله 9 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
خسارت 6 میلیاردی توفان در جزیره هرمز
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: وزش تند باد 6 میلیارد ریال به تأسیسات زیربنایی جزیره هرمز خسارت وارد کرد. بخشدار هرمز دیروز گفت: وزش باد شدید که از سه روز گذشته در مناطق ساحلی هرمزگان آغاز شده به تأسیسات برق شهری، پیاده‌روها و دیوار ساحلی جزیره خسارت وارد کرد. دریانورد افزود: وزش باد در مناطق ساحلی هرمزگان هنوز ادامه دارد.