kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

حمله تروریستی به اقامتگاه سفیر ایران در لیبی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حمله تروریستی به اقامتگاه سفیر ایران در لیبی را محکوم کرد.


به گزارش ایسنا مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر منتشره مبنی بر انفجار بمب در نزدیکی اقامتگاه سفارت کشورمان در لیبی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار کرد: اطلاعات دقیق حاکی از انفجار بمبی دست‌ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه پیشین سفیر جمهوری اسلامی ایران در طرابلس است که موجب خسارتی جزئی شده و خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی در برنداشته است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شرایط و اوضاع در لیبی را دنبال می‌کند و ضمن مخالفت جدی با دخالت بیگانگان در اوضاع لیبی، معتقدیم تحولات در این کشور باید از طریق توافق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای ملی میان طرف‌های درگیر به نتیجه برسد و زمینه‌ها برای شکل‌گیری یک دولت متحد ملی فراهم شود تا از این طریق راه بر تروریست‌ها و افراط‌گرایان بسته شود.
گفتنی است مبروک ابظهیر، مدیر امنیت دیپلماتیک وزارت کشور لیبی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری رسمی این کشور اظهار کرد: ظهر یک‌شنبه افرادی ناشناس ساختمان محل اقامت سفیر ایران در طرابلس را با انداختن یک بسته انفجاری در داخل سطل زباله که در مقابل ساختمان قرار داشت مورد حمله قرار داده و اقدام به فرار کردند.
وی افزود: با توجه به خالی بودن ساختمان این انفجار تلفات جانی به‌همراه نداشته است. این حادثه موجب تخریب در پارکینگ محل اقامت سفیر شد.
 در همین ارتباط گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله  روز گذشته به منزل مسکونی سفیر ایران در طرابلس لیبی را بر عهده گرفت.