kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز


* وقتی پیام یک جانباز شیمیایی را که در اوج بیماری و درمان که در 22 بهمن شرکت کرده بود خواندم به او و امثال او که هنوز خود را وامدار شهدا و انقلاب می‌دانند افتخار کرده و بر خود به داشتن چنین هموطنانی بالیدم و برای آنها سلامت و سعادت آرزو کردم و به کسانی که نمک انقلاب خوردند و بدترین خیانتها را کردند و تا بدانجا پیش رفتند که اوباما به تازگی درخواست رفع حصر و آزادی امثال آنها را کرده و در حقیقت سرمایه‌های اصلی رژیم اشغالگر قدس می‌باشند لعن و نفرین ابدی فرستادم. به راستی اگر زمین دهان باز کند و این خائنان را در خود ببلعد بهترین نعمت برای آنهاست آیا کسانی که سینه‌چاک این جرثومه‌های فساد هستند بعد از اظهارات اخیر آمریکایی‌ها در این خصوص، بازهم حرفی برای گفتن دارند؟
محمودی
* آمریکایی‌ها چگونه جسارت پیدا کرده‌اند که در امور داخلی ایران دخالت کرده و خواستار رفع حصر سران فتنه شده‌اند. کسانی که با سوء مدیریت خود زمینه این جسارت آمریکایی‌ها را فراهم ساخته‌اند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
1423---0912
* آمریکای جهانخوار اذعان دارد که فعالیت هسته‌ای عاری از هر نوع فعالیت ممنوع است ولی در برابر سلاح برنده‌تر از سلاح هسته‌ای که در روز 22 بهمن توسط امت واحده کشور عزیز ایران و با شعار کوبنده مرگ بر آمریکا و اسرائیل به نمایش گذاشته شد، راهی جز خودکشی ندارد. این دیگر قابل مذاکره هم نیست.
سرابی
* ظاهرا خانم ابتکار نقش یک سخنگو را در سازمان حفاظت محیط زیست بازی می‌کند و آن چابکی لازم را ندارد که در برابر بروز مشکلات زیست محیطی مثل ریزگردها بتواند درست و به موقع عمل کند. اینکه با زدن یک دکمه نمی‌توانم مشکل را حل کنم نشانه از سرباز کردن مشکل است.
4016---0919
* از وزیر آموزش و پرورش بعید بود که برای قشر فرهنگی جامعه سفر به آنتالیا که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارد و همه‌اش ضد فرهنگی است، وام اختصاص دهد آیا این سفرها خود ضد فرهنگ نیست. آیا بهتر نیست این هزینه‌های بیت‌المال صرف غنی‌تر ساختن و آباد کردن مدارس در مناطق محروم شود.
3291---0912 و 4063---0919 و چند تماس مشابه
* معلوم نیست که چرا ترکیه در نظر آقایان مسئول در دولت طرف خوبی به حساب آمده است! از یک طرف نمایشگاه پوشاک ترکیه برپا می‌شود تا تولیدات داخلی سرکوب شود و از یک طرف به جای آنکه فرهنگیان را تشویق به گردشگری داخلی کنند آنها را به گردشگری ضد فرهنگی در ترکیه دعوت می‌کنند؟! ترکیه که داعش را به سوریه اعزام کرده و به آنها کمک می‌کند و جای اسرائيل را در منطقه برای آمریکا پر می‌کند چرا اینقدر مورد توجه وزارت صنعت و معدن وگردشگری قرار گرفته است؟
یک دبیر
* آقای دکتر روحانی گفتند؛ نقد یعنی حرکت در مسیر صحیح و در فضای باز! سؤالی که مطرح است این که آیا انتقاد منتقدین دولت به ویژه منتقدان عملکرد وزارت امور خارجه، فرهنگ و نفت و... در فضای باز بوده است؟ آیا معنی فضای باز این است که هر روز با لفظی به آنها توهین کنید؟ آیا فقط توهین به منتقدان از فضای باز برخوردار خواهد بود؟
3665---0912
* بنده با مورد خطاب قرار دادن عربستان، قطر، بحرین، امارات و... به‌عنوان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس موافق نیستم چرا که معتقدم آنها چون از خود اختیاری ندارند انباردار آمریکا در منطقه هستند و پول انبارداری از آمریکایی‌ها می‌گیرند.
0869---0911
* آمریکای جهانخوار چندین سال در سایه تجاوز به عراق استان‌های سنی‌نشین این کشور را به محل آموزش تشکیلات جهنمی تکفیری‌داعش تبدیل کرد و بعد عراق را ترک کرد و حال که مردم عراق با هدایت مرجعیت و با وحدت شیعه و سنی امان جهنمی‌های داعش را بریده‌اند دوباره قصد برگشت به عراق را دارد تا توطئه‌ای دیگر را رقم زند. دولتمردان و مردم متدین عراق باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش دهند و بار دیگر فریب این نیرنگ استکبار جهانی آمریکا را نخورند.
عبدی‌زاده- بروجرد
* این چه تدبیری است که علی‌رغم تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و لزوم مصرف صحیح و صرفه‌جویی، بنده با درآمد یک میلیون تومانی و با وجود مستاجر بودن و نهایت صرفه‌جویی باید پول بیشتری بابت قبض گاز بپردازم. گویا معنای تدبیر این است: مصرف کمتر= هزینه بیشتر و مصرف بیشتر= هزینه کمتر!
6207---0914
* حال که قرار است دولت با مجوز مجلس یارانه برخی افراد پردرآمد را قطع کند. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود فکری هم به حال افرادی که حقوق‌های 10 تا 20 میلیونی می‌گیرند بکنند چرا که این فاصله طبقاتی ظلم آشکار است.
6292---0915
* به شرکت بیمه ایران برای بیمه شخص ثالث خودرو مراجعه کردم. طبق مصوبات بیمه رانندگان حائز شرایط که متخلف هم نباشند می‌توانند از تخفیف 35 درصدی بهره‌مند شوند. بنده می‌توانستم از تمام امتیازات مصوب بهره ببرم ولی در این شرکت این مصوبه لحاظ نمی‌شود آیا این گفته کارگزاران بیمه که مصوبات مزبور فقط برای جلب مشتری است درست است؟
5010---0912
* سی سال به عنوان کارمند در سخت‌ترین شرایط در منطقه بشاگرد در استان هرمزگان مشغول کار بودم در خرداد ماه 93 بازنشسته شدم اما شرکت آب و فاضلاب 166 روز مرخصی‌ام را محاسبه نکرده است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
6634---0917
* هفته گذشته برای خرید به پاساژ کوروش رفتم وضعیت حجاب فروشندگان خانم در این پاساژ اسف‌بار است اصلا این نوع برخورد و دیدن عکس‌های آنچنانی بر در و دیوار مغازه‌ها در شأن کشور ما نیست. آیا هیچ مسئولی نیست که از این هرج و مرج جلوگیری کند؟
4001---0912
* در بیشتر فیلم‌های سینمایی ایرانی موی سر خانم‌های بازیگر بیرون است. مشاهده مداوم این تصویر روی ذهن مخاطب چه اثری خواهد گذاشت آیا غیر از این است که قبح این گناه از بین می‌رود و موجب عادی‌سازی آن می‌شود.
0078---0935
* پخت نان بی‌کیفیت شده و بازار نان خشک مجددا رونق گرفته است. چرا فکری برای بالا بردن کیفیت آرد و پخت نان نمی‌شود؟
1098---0916
* شهرداری تهران برای مطب بنده که دو سال تعطیل بوده به بهانه کسب و پیشه قبض وجه و اخطار فرستاده است. این در حالی است که شهرداری برای مطب پزشکان سرقفلی قائل نیست.
4576---0912
* از شرکت برق شهرک قدس درخواست می‌شود مشکل برق شهرک کیهان - لاین یک را که باعث وارد آمدن خسارت به بسیاری از وسایل و دستگاه‌های برقی خانواده‌ها شده است را مرتفع سازند.
عبداللهی
* از قول برخی مسئولین از جمله مدیرعامل تامین اجتماعی هر روز سخنی درباره عیدی تیتر روزنامه‌ها می‌شود. اول بهمن ماه گفتند: در بهمن ماه پرداخت می‌شود. 21 بهمن اعلام شد از امروز به صورت الفبایی پرداخت می‌شود. 25 بهمن گفتند با حقوق اسفند! چرا با حرف‌های نسنجیده خانواده‌ها را با مشکل روحی درگیر می‌کنند؟
رجب‌زاده
* شرکت مخابرات با چه مجوز شرعی و قانونی هزینه پیامک‌های تبلیغاتی را از مشترکین برمی‌دارد. درآمد میلیاردی این پیامک به جیب چه کسانی می‌رود؟
5919---0914
* برخی افراد به اصطلاح زرنگ در حین تحصیل اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی می‌نمایند. و بعد از مدتی از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند و از خدمت سربازی نیز فرار می‌کنند. این افراد اعلام می‌دارند چون در تمدید گواهینامه نیازی به ارائه مدرک پایان خدمت نیست چرا به خدمت برویم و به اصطلاح دولت را دور می‌زنند.
از مسئولین امر انتظار می‌رود برای احترام به کسانی که خدمت مقدس سربازی را طی کرده‌اند و برای جلوگیری از چنین تفکراتی، یکی از مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی را ارائه کارت پایان خدمت قرار دهند.
اصغری - اسلامشهر