kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس سمنان

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس به استان سمنان خبر داد و گفت: این میزان به شرطی تخصیص می‌یابد که به همین میزان نیز استان اعتبار اختصاص دهد.



علی اصغر فانی در سمنان با اشاره به این مطلب که علاوه بر هزینه‌های نوسازی مدارس 40 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی دیگر با پیش شرط اختصاص همین میزان اعتبار از سوی استان سمنان به این استان تخصیص خواهد یافت افزود: تشخیص اولویت توزیع اعتبارات در استان به عهده شوراهای آموزش و پرورش استان است.
فانی، تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها براساس قانون را نماد توسعه مشارکت دانست. وی اظهار کرد: براساس شاخص‌ها شهرستان گرمسار با کمبود معلم مواجه است و امسال 200 هزار دانش‌آموز با 25 هزار بازنشسته ساماندهی شده‌اند.
نماینده مردم شهرستانهای آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری این مطلب که اکثر مدارس این شهرستان قریب به 50 سال قدمت دارند گفت: تراکم جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان 24 نفر است در حالی که در شهر ایوانکی کلاس‌ها با بالغ بر 35 تا 40 دانش‌آموز تشکیل می‌شود.
غلامرضا کاتب با اشاره به این که شهرستان گرمسار 25 هزار دانشجو دارد یعنی به ازای هر چهار نفر جمعیت یک نفر دانشجو افزود: بستر توسعه علمی و آموزشی در شهرستان شکل گرفته و مقدمات فراهم آوردن شهر دانشگاهی به عنوان الگو در این شهر در حال شکل‌گیری است.
وی با یادآوری این مطلب که طی یک سال و نیم گذشته شاهد افزایش فضای آموزشی در گرمسار و آرادان بوده‌ایم در حالی که در 10 سال گذشته فقط دو یا سه مدرسه ساخته و افتتاح شده بود خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد شهر جدید ایوانکی، جمعیت دانش‌آموزان منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.