kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

موفقیت کشت ارگانیک طبقاتی علوفه در دامغان

با تایید کشت ارگانیک طبقاتی علوفه در دامغان این روش کشت از سال آینده در مراکز منتخب آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای دامغان و ناظر اجرای این طرح ملی گفت: با توجه به کمبود خشکسالی و نیاز دامداران به علوفه بیشتر برای دام‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طرح آزمایشی تولید طبقاتی علوفه را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه این طرح در دامغان با موفقیت اجرا شد. حمیدرضا رشیدی افزود: در این طرح که برای نخستین بار در کشور اجرا شده علوفه به جای زمین‌های چند هکتاری به صورت ارگانیک و فشرده در فضایی به وسعت 100 متر مربع به صورت طبقاتی کشت شده و تا 24 بار در سال می‌توان محصول آن را برداشت کرد.
مجری این طرح نیز با بیان اینکه مدت زمان تولید علوفه در این روش 10 تا 14 روز است گفت: در این مدت علوفه به ارتفاع 30 سانتیمتر می‌رسد و می‌توان آن را برداشت کرد.
نصرت موسوی افزود: علاوه بر تولید بیشتر علوفه به علت اینکه بستر پرورش این محصول کاه و کلش است نیاز به آب‌دهی مانند بستر خاک ندارد و تا 96  درصد کاهش مصرف آب دارد.
وی گفت: با تایید این روش کشت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، استاندارد آموزشی این روش کشت در حال تدوین است و از سال تحصیلی آینده در مراکز فنی و حرفه‌ای منتخب کشور تدریس می‌شود.